divendres, 18 d’octubre del 2013

Una qüestió de dignitat personal

Encetem la recta final de la lectura de L'amic retrobat centrant l'atenció en un fragment de la novel·la en què el protagonista, Hans, reclama al seu amic Konradin poder conèixer els seus pares com una qüestió de dignitat personal.
A partir d'aquest fragment, convidem l'alumnat de 2n d'ESO a escriure una redacció seguint el model del fragment però adaptant-lo a una situació pròpia, on puguin expressar el que per a ells seria una qüestió de dignitat personal.

p. 82

"Mira, _______________. Saps perfectament bé que tinc raó. ¿Et penses que no m'he adonat mai que ___________________________________________________________________________? He de saber el terreny que trepitjo. No vull perdre't, saps... Abans de conèixer-te a tu __________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Entén-me. No és que vulgui _________________________________________________________________________________________________. A més a més, prefereixo ______________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________. Valc tant com _______________________________________________________________________. T'adverteixo que no estic disposat que ningú, sigui rei, príncep o comte, m'humiliï."

4 comentaris:

  1. "Mira, Natàlia. Saps perfectament bé que tinc raó. ¿Et penses que no m'he adonat mai que estàs amb mi només per fer bromes ? He de saber el terreny que trepitjo. No vull perdre't, saps... Abans de conèixer-te no tenia ningú amb qui lluitar. Entén-me. No és que vulgui deixar de ser la teva amiga. A més a més, prefereixo saber que penses de mi havans de que ho sàpiga de una altre font- Valc tant com qualsevol persona, no crec que per el fet de que no sigui com tu tinguis que humiliar-me, perquè dins meu hi ha una mena de mur que quan algú sen riu de mi és com si el foradessin . T'adverteixo que no estic disposat que ningú, sigui rei, príncep o comte, m'humiliï."

    Maria Ferrer CAsabayó

    ResponElimina
    Respostes
    1. Alerta: havans, tinguis que, saber que penses, de que, sen riu

      Elimina
  2. "Mira, Marc. Saps perfectament bé que tinc raó. ¿Et penses que no m'he adonat mai que estas sortint la meva germana gran? He de saber el terreny que trepitjo. No vull perdre't, saps... Abans de conèixer-te a tu la meva germana estava sola Entén-me. No és que vulgui que tallis amb ella. A més a més, prefereixo que estigueu junts i que ella estigui contenta com està amb tu però pensava que teniem més confiança i m'ho podries haver dit. Valc tant com sempre. T'adverteixo que no estic disposat que ningú, sigui rei, príncep o comte, m'humiliï d'aquesta manera

    Oriol Gonzalez Prats

    ResponElimina
  3. "Mira, Arnau. Saps perfectament bé que tinc raó. ¿Et penses que no m'he adonat mai que sempre em portes la contrària? He de saber el terreny que trepitjo. No vull perdre't, saps... Abans de conèixer-te a tu estava sol, allunyat del món. Entén-me. No és que vulgui emprenyar-me amb tu, però... A més a més, prefereixo callar. Valc tant com sempre. T'adverteixo que no estic disposat que ningú, sigui rei, príncep o comte, m'humiliï."

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.