dimecres, 2 d’octubre del 2013

Avaluació inicial

Comencem el segon curs d'ESO amb un repàs de les tipologies textuals treballades a 1r d'ESO: instrucció, argumentació i descripció.

1. Aina Merino Olmo

Unes vacances a Mallorca

L'itinerari que ara us explicaré comença a l'illa de Mallorca, que està a uns quants quilòmetres de Catalunya, però que només s'hi pot arribar en vaixell o en avió.

En primer lloc, anirem a "Cales de Mallorca", on trobarem una bonica cala (amb l'aigua de color turquesa), on podrem relaxar-nos de l'estrès del viatge i a més a més prendrem el sol com les sargantanes.

Seguidament, anirem a fer la compra i amb el cotxe anirem fins a la casa, on cuinarem el que havíem comprat i ens banyarem una estona a la piscina. Allà coneixerem a la Dana, una donar Alemanya, que a part de ser estrangera, és molt amable, generosa, agosarada i molt divertida.

A continuació, anirem a visitar les coves del Drac. Aquestes coves són grans com el planeta Terra, però fosques com la gola d'un llop. Allà veurem moltes estalactites i estalagmites i farem un passeig en barca per les aigües de la cova.

Per finalitzar, anirem a la cala de Sa Calobra, on estendrem la tovallola sobre unes grans pedres i contemplarem la maca posta del Sol mentre escoltem el bonic soroll de l'aigua del mar contra les pedres.

Bé, espero que us hàgiu fet més o menys una idea de com és Mallorca i com són els llocs que podeu visitar en aquesta meravellosa illa.

2. AVALUACIÓ INICIAL

Primerament, un dels dies més destacats de totes les vacances d’estiu per a mi, a sigut un dia que vam anar a la platja totes les meves amigues, amics i jo junts.
    A continuació, us explicaré el que ens va passar. Tranquil•lament vam quedar tots a la parada del bus a les quatre, per anar-hi tots junts. Vam agafar el bus i vam arribar a la platja de Mataró, anàvem sols i vam quedar que els pares ens vindrien a buscat a les set al pàrquing de prop d’allà.
    El que ens va passar va ser que quan vam arribar ens vam banyar i vam conèixer a un altre grup de nois i noies que estaven al nostre costat. Semblaven molt simpàtics i bastant peculiars. Vam estar-hi tota la tarda junts i a les set de la tarda estàvem al pàrquing i els pares no hi eren, ens vam prendre un susto de mort, i vam decidir quedar-nos allà “plantats” com arbres, a l’espera de que arribessin els pares.
    El que em va destacar molt d’aquell grup de nois i noies va ser la Mireia, una nena de catorze anys, de cabell moreno casi negre com el carbó i molt baixeta com un bonsai. També em van agradar molt els seus ulls que semblaven taronges de lo grans que eres i de color blau com el mar.
    El seu caràcter em va impactar, ja que era una noia molt simpàtica però que li agradava molt parlar com un lloro i sobretot cridar l’atenció. La Mireia pràctica l’handbol a la Roca.
    Finalment, a dos quarts de sis van arribar els pares, la causa del seu retràs va ser que hi havia molt transit i per això van arribar tard.
    El que més em va agradar va ser la platja de Mataró que us recomano anar-hi perquè és molt bonica, i també que vaig fer una amiga nova, la Mireia.

Ainoa Herrera

3. EXCURSIÓ AL TAGA
    Aquest estiu, com cada any, vaig anar de colònies amb l’esplai. Però aquest any va ser especial perquè vam fer una excursió al Taga.
    Per començar, vam sortir d’una casa de colònies als afores de Sant Joan de les Abadesses, però era el mínim que que se l’hi podia demanar a una casa ja que era més petita que un gra d’arròs. Seguidament, vam seguir el camí que ens duia al següent poble, Ogassa i allà va començar l’excursió de veritat.
    El camí no té pèrdua, exceptuant una desviació al arribar al refugi de Sant Jordi, on vam agafar el camí asfaltat. Per cert, el refugi estava en ruïnes, semblava un castell medieval. Després de trobar el refugi només vam haver de fer uns quants metres fins al cim.
    En aquella excursió vaig conèixer un nen que s’acabava d’apuntar a l’esplai. Em va caure molt bé perquè és un noi molt divertit i sempre té moltes coses per explicar.
    Per acabar, diré que encara que l’excursió et deixa destrossat, al arribar al cim hi ha unes vistes precioses i val la pena tot el que has fet.

4. Avui us presentaré un itinerari d’una excursió a El Salt. El Salt és un salt d’aigua situat a la comarca del Matarraña, a la província de Terol.
    En primer lloc, agafarem el cotxe per anar-hi. Si ens estem allotjant a Calaceite, només hem d’agafar la carretera de Valderrobres i anar en direcció Sud (Beseit).
    Seguidament, (suposant que ja haurem arribat), aparcarem el cotxe. Hi ha un aparcament dalt El Salt. Allà vam conèixer una senyora que li havia caigut la nevera portàtil i l’estava recollint del terra. Era una dona de metre setanta, ulls petits (verds), rossa, amb una vestimenta discreta: un pantaló beige i una samarreta blanca. Parlava molt fluixet i semblava que tenia molta pressa.
    A continuació, baixarem al salt per un barranc una mica difícil de descendir, però mereix la pena anar-hi. Després de travessar uns matolls, ja veurem El Salt.
    Després, ens pararem a observar el paisatge. El Salt baixa des de l’aparcament i arriba a quasi bé 30 metres. És tan alt que toca el cel. Si ens fixem en l’aigua, ens quedarem meravellats. És una aigua verda tan freda que et congelaria, tan transparent que es veu el fons i tan profunda com una fossa. Per això i altres coses més aquest lloc és magnífic. Al estar tan allunyat, hi ha poca gent i com hi ha pedres, et pots llença des d’elles cap aval. A més, a les parets alguns “exploradors” deixen pedres amuntegades, i és magnífic veure-hi tantes, inclús la teva!. En definitiva: Un lloc preciós.
    Per acabar, només volia comentar que és una pena que ningú sàpiga valorar una meravella tan magnífica i que tan poca gent sàpiga que existeix tal cosa.

5. AVALUACIÓ INICIAL
    En aquest text explicaré un dia que vaig anar amb les meves amigues per Granollers.
    En primer lloc vam agafar un autobús a la Roca perquè ens portés fins a Granollers. Un cop vam pujar a l'autobús vaig notar una olor rara, estranya, peculiar. Quan vam arribar a Granollers vam anar fins a la plaça del Cony. Allà ens vam trobar amb les nenes de la Torreta. Ens van presentar una amiga seva que es diu Júlia. La Júlia és molt i molt alta. Té els ulls marrons i els cabells negres com el carbó. És molt simpàtica i amable.
    Després d'acabar les presentacions, vam anar a la Porxada, que és una plaça de Granollers molt gran. Aquest dia era festa major, hi havia una actuació de ball. En acabar l'actuació vam anar a la plaça de l'església, allà vam menjar una pizza boníssima.
    Finalment vam passar tota la nit amunt i avall perquè hi feien un munt de coses. Per la gent que no ha anat a la festa major de Granollers recomano que hi vagi.

Judith Matamala Montaner

6. Viatge a Londres
    Aquest estiu he anat a Londres, per això, faig aquesta redacció explicant un itinerari per aquesta enorme ciutat. Comença a l’estació de metro Bayswater fins al Museu d’Història Natural.
    Per començar, com he dit abans, començarem a l’estació de metro Bayswater, molt per la seva decoració amb flors; seguirem pujant el carrer fins a una altra estació anomenada Queen’sway. Veurem que just al davant es veu una entrada per entrar a Hyde Park, el parc més gran i important de Londres; entrarem i travessarem aquesta bellesa de parc públic, és tan enorme que se’t fa una eternitat per travessar-lo. A continuació, quan ja hem arribat a l’altra punta, podrem observar un auditori gegant on es fan els concerts més importants d’aquest país. Passarem pel darrera i veurem una acadèmia de música, la més important de Londres. Continuarem per un carrer de l’esquerra on només haurem de seguir baixant i tot seguit veurem el Museu de Ciència, el podem visitar a part de visitar el nostre destí, que està a cent metres d’aquest museu. Dins del Museu d’Història Natural el que em va impressionar més va ser la sala de minerals i roques; per mi és un “tsunami” de roques i minerals, de tots tipus.
    Una persona que em va impressionar va ser un senyor que parlava al Hyde Park Corner, on la gent escolta anècdotes de qualsevol que explica la seva vida; em va sorprendre aquest perquè parlava que déu l’havia ressuscitat en un cos diferent del seu. Ningú l’escoltava, estava sol com un mussol. Era vell, portava una americana i pantalons lleugers; tenia la cara molt pansida i quan l’escoltaves t’avorries molt.
    Recomano anar a Londres per la quantitat de coses que pots fer. Espero que us hagi agradat l’itinerari i que el proveu de fer.

Nil Masó

7. Viatge per Andorra

Per començar, ús explicaré un viatge que vaig fer a Andorra, però per concretar més no tot el viatge, sinó que una excursió per una de les seves muntanyes.
    En primer lloc, vam anar amb el cotxe fins a una esplanada on és podia aparcar el cotxe. Llavors vam agafar un camí de terra que pujava cap a dalt. Pel camí vam poder veure vaques grosses i pesades com un elefant i ocells i conillets petits com formiguetes.
    A continuació, quan el meu pare, la meva mare, la meva germana i jo estàvem una miqueta cansats i portàvem 2 o 3 Km que s’havien fet llargs com el riu Ebre, vam decidir parar per esmorzar i beure aigua.
    A continuació, desprès d’aquesta paradeta vam seguir caminant cap a dalt i m’entrés caminàvem, vam trobar un riuet, que baixava cap a baix. Com que teníem tanta, tanta, tanta calor ¡, que ens queien fins i tot les gotes de suor, vam decidir ficar-nos a dins i refrescar-nos una estoneta.
    La meva germana i jo ens ho vam passar molt bé amb l’aigua . Desprès de banyar-nos al riuet vam decidir seguir pujant cap a dalt, però per el costat del riu prim i llarg.
    Mentre pujàvem vam trobar una parella, que baixava amb un gos. La parella era molt simpàtica i amable. Respecte el físic, la dona era alta i prima, amb ulls blaus i el cabell marró, duia un xandall de color verd, era una dona molt generosa i xerraire, devia tenir uns 45 anys d’edat, tot i que no li vaig preguntar. Les aficions de la parella eren caminar per la muntanya, desprès de xerrar una estona, vam voler baixar amb ells, ja que ens van resultar molt amables.
    Per acabar, ús diré que Andorra és un lloc molt bonic amb moltes botigues, i respecte la muntanya dóna molta serenor, natura i bellesa. Jo recomanaria que ho visiteu.

Maria Argemí

8. Joan Rabaneda Herrera
    L’estiu a Sevilla

-Recordo molt bé aquell estiu com si fos avui, va ser una autèntica bogeria, va ser l’estiu a Sevilla.

-Quan vam arribar a aquell poble de Sevilla jo ja sabia que m’ho passaria bé! Sobretot perquè anava amb els meus cosins, el Xavi, l’Alex i en Dani.
    També anava amb la meva mare i com si no amb els meus tiets.
    El tiet dels meus cosins en Julio, tenia el cabell blanc com la neu i uns ulls com taronges, la seva aparença física es notava que estava en forma perquè era alt com un pi i fort com un toro.
    Doncs aquell home ens va deixar una casa que tenia en un poble a prop de on vivien els avis dels meus cosins a Badajoz.
    -La casa era gran, tenia televisió, sofà tenia tot el que podia tenir una casa fins i tot piscina!
    Ens vam allotjar una setmana a Sevilla i cada dia jo i els meus cosins en banyàvem a la piscina, també sortíem cada dia jo i el meu cosí a córrer al voltant de la casa i també sortíem a la fira del poble esclar.
    -Finalment era el moment de marxar un moment dur i poc gustós.

9. Arnau Garcia

Excursió en vaixell
    Prop de l’estret de Gibraltar
    L’estiu de l’any passat. vaig anar de vacances per Andalusia i, l’excursió que més hem va agradar va ser fer una volta en vaixell prop de l’estret de Gibraltar.
    En primer lloc, vam agafar el cotxe i vam anar a un petit poble costaner prop de l’estret de Gibraltar. A continuació vam anar al port i vam agafar quatre entrades –per me mare, mon pare, ma germana i jo- per anar en vaixell. Vam pujar i el vaixella va sortir del port.
    Dins del vaixell, vam tardar una estona en veure animals i com que el vaixell tenia una cavitat dins el mar on hi havia finestres rodones per veure els peixos, vam baixar a baix. El primer animal que vam veure va ser el dofí comú, tant juganer, saltimbanqui i energètic com un nen petit.
    També vam conèixer una parella de bascs molt simpàtics que ens vam fer amics. Aquella parella, devia tenir uns 40 anys, eren alts i nosaltres els hi explicàvem coses de Catalunya i ells del País Basc.
    Abans de tornar marxa endarrere, vam veure “catxalots”. Una balena més gran que un camió, la segona o tercera balena més gran i la balena més gran estava acompanyada de balenes petites. I llavors, veient Àfrica, el vaixell va recular i va tornar fins al port tornant a veure les balenes i els dofins però, al tornar, també vam veure uns peixos voladors que saltaven més que una granota.
    I aquí es va acabar aquesta excursió de dues hores en vaixell veient aquest fantàstic món submarí.

10. AVALUACIÓ INCIAL
    “Excursió per la platja”

Per començar, us explicaré el lloc de vacances on he anat aquest any, una de les excursions que he fet i una persona que he conegut.
    En primer lloc, aquest estiu, he anat e un petit càmping, a la Costa Brava, situat al costat d’un poble, anomenat Cambrils. Allà, vaig estar una setmana. El 3r dia vaig fer una petita excursió seguint el passeig marítim, fins arribar al petit poble del costat. El passeig era tan llarg com el coll d’una girafa. Durant l’excursió vaig conèixer una nena de la meva edat, és deia Mariona, els seus cabells eren fils d’or. Era prima, més aviat alta, vestia normal i tenia una preciosa cara amb dos ulls ben blaus que brillaven com el sol. L’excursió se’m va fer molt curta ja que vaig estar rient-me i parlant amb la Mariona. Com que era ple estiu i teníem molta calor, a la tornada de l’excursió jo i els meus germans ens vam tirar a l’aigua de seguida. Aquest càmping jo diria que val molt la pena anar-hi , perquè gaudeixes de cada moment i coneixes molta gent.
    En conclusió, aquest estiu m’ha agradat molt haver pogut fer una nova amiga i haver gaudit molts moments amb la família.

Marta Aznar Ortega

11. AVALUACIÓ INICIAL
    Hola, bon dia avui us presentaré itinerari sobre una excursió que vaig fer fa poc a figueres. Era un castell enorme, el castell de Sant Ferran, situat a Figueres, Girona. Vam estar acompanyats per dos guies, i un d’ells em va cridar l’atenció.
    Era una persona alta i prima com un fideu, de pell blanca i uns ulls tenyits d’ un marró castany, era una persona alegre, desperta i atenta, per això ja em va caure força bé.
    Ara us explicaré una mica per sobre l’itinerari que vam fer, en primer lloc van anar a agafar uns jeeps per poder fer la major part del recorregut, tenien els seients bullint, no t’hi podies ni asseure, també ens van donar uns cascs de miner (per passar per les mines, que eren molt baixetes) que estaven bullint, també... Per sort va ser curt el itinerari.
    I aquí acaba el nostre viatge, espero que us hagi agradat.

DAVID PONT

12. Avaluació Inicial
    Un poble inoblidable
    Per començar, us explicaré el lloc on vaig anar de vacances. És un poble de Terol, Aragó, no és tan gran com la Roca. Anomenat Castellote.
    En primer lloc, la casa la comparteixo amb els meus tiets, cosina, avis, amb els meus pares i el meu germà. Des de petita que vaig en aquest poble i tinc molts amics. Amb les que em porto millor serien 3 noies, també de Barcelona, la més gran d’edat és la Sandra una noia alta i prima, és molt divertida i li encanta passar-s’ho molt bé a les festes. Les altres dues tenen la mateixa edat, la Candela és molt alta, el cabell li arriba als ombrós i el té rinxolat. L’Ariadna és una miqueta més alta que jo, és prima i de les quatre és la més boja.
    A continuació, us explicaré un resum de les festes de Castellote. El primer dia, a la nit, anem quasi tota la gent del poble penya en penya, que és un espai per reunir-te amb els amics, i et van donant Coca cola, patates... Els altres dies lo més guai és el ball.
    Seguidament, quan acaben les festes anem a fer excursions com per exemple anar el riu, que és més llarg que el coll d’una girafa, també anem al castell del poble, on passes una calor, com si estiguessis a un forn.
    Per acabar, us vull dir que a mi m’encanta aquest poble i m’agradaria que hi anéssiu perquè us ho passaríeu molt bé i veure-us per allà m’agradaria molt.

Abril Batlle Miquel.

13. Marc Jiménez Guirao
    La meva estada a Serdenya
    Per començar us explicaré la meva estada en Cerdenya una illa amb platges molt netes.

El primer dia va manar directament a l’apartament, però abans ens vam parar a menjar en un restaurant. En la carta hi havia un plat que em va sorprendre molt , es deia espagueti con botarga, quan la vaig probar em va encantar i per un moment vaig tocar el cel , al final em vaig donar conte que sortia de la tonyina. Després de menjar va manar a l’apartament,vam deixar les maletes i tots ens va manar a una cala que hi havia vaixant per un caminet .Al dia següent va manar a fer una volta pel centre i vam entrar a un museu de cera. Seguidament vam entrar en una gelateria a menjar-nos uns gelats.
    El últim día vam sortir molt d’hora per arribar al port on hi havia el vaixell gegant com tres edificis posats en horitzontal.

En el vaixell vaig coneixer a un noi amb unes orelles grans com les d’un elefant i els ulls petits.Era molt extrovertit però simpàtic a l’hora, va ser un noi que sempre el recordaré.

Finalment la meva opiniól és molt positiva perquè les platges eren alucinants,Serdenya es molt recomenable.

14. Pol Estapé
    Avaluació inicial
    1 dia a Pals
    Avui us parlaré sobre el viatge a Pals que vaig fer aquest estiu amb el meu pare, la meva mare, el meu germà i la meva germana.
    En primer lloc vam agafar el cotxe per anar a Pals.
    Quan vàrem arribar vam entrar a l’hotel i vàrem deixar las maletes i tot seguit ens en vam anar a la platja.
    Mes tard em vaig trobar el meu cosí Cristian, té 13 anys. El cabell de color castany , els ulls de color marro. Es alt i prim. Es una persona amable i sincera. Li agrada jugar a l’ordinador i mirar la televisió.
    Per acabar vàrem anar al castell de Pubol.
    Va ser un dia molt divertit i ple de sorpreses.

15. AVALUACIÓ INICIAL: VIATGE A ALACANT

Durant aquest estiu he marxat de viatge 4 dies a la Mata de Morella, Alacant, on el trajecte que s’ha de recorre dura aproximadament quatre hores.
    Tot i ser un viatge llarg, ens va passar en un tres i no res. A l’arribar a aquell petit poble vam poder comprovar que era mes petit i enrevessat que un laberint.
    Els carrers eren molt estrets amb prou feines cabia un cotxe per allà. Pel mati els carrers estaven deserts, en canvia per la nit i havia mes nens que en una escola.
    La casa en la qual ens vam allotjar era mes gran que un palau i mes alta que un gratacels, allà es veu el sol sortir i amagar-se.
    També esta replet de nens i nenes als quals els encanten els esports.
    Curiosament hem conegut una nena que es deia Anna i d’orant aquest estiu a estat una persona molt especial.
    L’Anna es una persona molt peculiar, es alta com un pi, i forta com un roure, també es tossuda com una mula i te un despertar de dimoni. Tot i tenir molta força és mes prima que un espagueti.
    Te el cabell marro com les castanyes, i els ulls vius i desperts, te una mirada molt segura i desafiant. És una persona increïble!
    Després d’haver passat unes magnifiques vacances en aquest lloc tan interessant, recomanaria que la gent pogués comprar-se una humil llar en aquest poble i gaudir al màxim.

16. AVALUACIO INICIAL

Hola em dic Natàlia i us faré un itinerari de Castellar de N’Hug.
    Per començar Castellar de N’Hug està format per petits pobles.
    Primer de tot podríem anar a l’oficina d’informació que ho tenen tot: sortides per un dia ,excursions en cavall, tir en arc i rutes.
    Nosaltres agafem una petita excursió que et posa a prova amb quatre-cents esglaons de pedra. però val la pena ja que quan arribes pots veure les fonts del Llobregat unes cascades cent per cent naturals.
    A continuació podem anar a veure la molina amb el cotxe per veure uns cavalls salvatges o petits remats de vaques.
    Més tard tornem a Castellar de N’Hug i anem a l’hípica natural o sigui que no fas classe, vas a la molina amb un cavall i el monitor ja que això et fa viure l’experiència d’anar lliure.

17. AVALUACIÓ INICIAL: De vacances a Menorca

Us explicaré el viatge a Menorca que he fet aquest estiu. Per començar quan vem aterrar de l’avió vaig anar al càmping ha deixar les coses i després vem anar a la platja. A la tarda vem anar a visitar-ho i vaig fer una amiga que estava en el mateix càmping que jo. Us la descriure. Ella era morena amb els cabells arrissats i els ulls mel. El seu hobby es escoltar música. Vam estar una setmana a Menorca però a mi se’m va fer curt.

Paula Rey

18. Robert Pérez Basurto
    2D
    Duran les vacances vaig estar a casa jugant a la play. Van vindre una amiga de la meva mare i el seu marit i la seva gossa van anar a passejar per Barcelona van anar a la platja i el seus amics eren de Madrid ai no hi ha platja hi ha però son artificials i tenia una gossa que era de la mateixa raça del meu gos, Van anar al lloc dels ànecs i després de unes setmanes es van haver d’anar de Catalunya.
    Jo vaig estar en casa jugant a la play amb els amics.

19. Arnau Mauri 2D
    Redacció
    Un dia van vindre els meus cosins de la Torreta i de Barcelona que van vindre a dinar. Quan vam decidir d’anar a la platja tota la tarda i ells van anar a casa seva per agafar el para-sol, els banyadors, la pilota de platja i la roba de recanvi. Ens vam passar tota la tarda a l’aigua o jugant a futbol a la sorra i després vam anar a sopar per Granollers i després vam anar a casa meva per banyar-nos a la piscina fins les tantes.

20. Una mati al Montseny

Aquet estiu he fet moltes coses, però nomes us explicaré un matí.
    Un diumenge amb el meu tiet, la tieta i el meu cosí.

Vam anar al Montseny. Per el camí el meu cosí es va ficar malalt i no va dir res. Quant vam arribar a dalt vam aparca i vam agafar les ampolles. Quan vam arribar amunt a peu el meu cosí es va ficar a plorar i vaig tindre que baixar a la furgo amb ell. Vam entrar a la furgo i amb va dir el que li passava. Al cap duna estona va arribar el meu tiet per deixar la primer coixet d’ampolles d’aigua i va començar a ploure.
    Al cap de 2 minuts vaig tindre que surti corrents de la furgo amb el meu cosí perquè anava a vomitar. Vaig cridar a la meva tieta com una boga i tots els excursionistes es van cara mirant-me. Després ban arribar amb la ultima càrrega d’aigua i estaven ven xops. Després vam marxa sense fer la pètita excursió que fèiem sempre. Però no passa re menters que el meu cosí estigi bé no m’importa perdrem l’excursió.

Us recomano que ameu al Montseny perquè es molt bonic tot sobretot les vistes que hi ha.
    A l’aigua del marattial es potable, és a dir, que es pot beurà.

Sànchez Martín, Nerea

21. Adrià Espinosa Català

UN DIA AL CAMP
    Ara us descriure un dia de les meves vacances, caçant.
    En primer lloc em vaig aixecar, rentar-m, vestir-me i esmorzar, seguidament el meu avi en va vindre a buscar a casa.
    Després ens vam reunir al lloc.
    Apropant-se les 10h/10:30h vam anar a menjar-nos el bocata, amb dos companys, l’Esteve i l’Eudald.
    A continuació quan vam acabar vam anar als xopos “carretera de valldoriolf” i vam estar una estona allà, vam agafar setze torcaces i una tortola
    Conclusió: M’agradaria que la gent s’animés a caçar, és un esport de torta la vida.

22. Ramón López Triviño

Avaluació inicial
    Aquest estiu he anat de vacances a Sevilla i ara us explicaré al que vaig fer durant aquests dies.
    El primer dia vaig anar a fer turisme per Sevilla, vaig veure moltes coses, vaig pujar a un cavall i ens va portar a l’altre punta de Sevilla.
    A continuació us explicaré al que feia cada dia allà el meu poble. Feia m’aixecava, esmorcava i me n’anava a la piscina tot el dia després tornava a casa i més tarda sortíem a fer una volta.
    L’endemà vaig anar al llac més gran d’Espanya amb els meus cosins i amb la meva família i vaig menjar i sopar a un vaixell que era un restaurant.
    Espero que us hagí agradat les meves vacances a Sevilla.

23. L'autor ha eliminat aquest comentari.

24. PARK AVENTURA
    ¡Hola avui us explicaré d’on he anat de vacances!
    Per començar vaig anar a Park Aventura, (arenys) on m’ho vaig passar pipa. En primer lloc hi havia molts arbres que estaven amb cordes i plenes de tirulines i activitats divertides posades en arbres, et fiquen una corda a la cintura i si caus no passa res perquè t’explica com tens que fer-ho per no caure. Vaig anar amb els meus cosins. Seguidament eren les 2:30 i vam anar a menjar a unes taules de fusta que hi havia allà i desprès vam anar a un lloc que també estava allà que vam anar sols que allà hi havien llagosta. A continuació desprès de dinar ens vam anar a un bosc que hi havia al costat molt mes de coses amb tirolines... Els meus cosins la meva germana i jo vam anar sols cap endavant perquè no ens donava por i els pares estaven acollonits després vam anar mes cap endavant i havia mes camins vam anar hi havia una tirolina gegant que això era el final del camí ens vam tira 2 vegades i vam acabar i cada un ens vam anar a un bar que hi havia a vaig. Allà hi havia un jardí gegant que vam jugar a futbol i desprès ens se va caure la pilota i la vaig tindre que agafar amb el meu cosí i jo em faig fer molt mal perquè em vaig rascar amb una rosa i em va sagno tota la cama. Des pres a les 19:45 ens vam anar cap a casa.
    ¡Hi per acabar et recomano que vagis al Park Aventura t’ho passaràs pipa!

Judit Garcia
    2nD

25. Hola, aquet estiu, en primer lloc he anat a Camprodon de càmping, perquè volíem desconnectar de la tecnologia, nomes 5 dies. Perquè també volíem anar a Andorra, a buscar medicaments per a la meva germana, que diuen que esta millor de preu.

Vam tenir 15 dies de vacances, però la primera setmana vam estar a casa netejant i banyant-nos a la piscina. La segona setmana, vam marxar cap a Camprodon a un poblet de Catalunya. Allà ens vam conèixer un bar, que ajudava un nen d’11 anys i el seu pare de 47 anys que es diu Jaume, vam anar un dimarts a buscar menjar i ens va agradar. Al dia següent vam anar a menjar i després vam tornar a sopar. Al dia següent ens vam anar cap Andorra, que per cert, quedava a 32 muntanyes de distància. Quan vam arribar, ens va agafar una boira que no es podia veure res, vam menjar a un bar i després vam anar a comprar medicaments per a la meva germana Lidia. Vam passar tota la tarda allà, però després ens vam cansar i vam anar a veure les pistes d’esquí mes tard, vam tornar a Camprodon al càmping a dormir. Al càmping vam estar 2 dies més però ja era temps de tornar a la Roca. Apart els meus pares tenen que treballar.

M’han agradat aquestes 2 setmanes perquè ha estat amb els meus pares i la meva germana perque durant l’any nomes podem estar un dia a la setmana junts i també em va agradar Camprodon i Andorra, Si aneu passeu se per un restaurant que es diu Can Xicoll de L’avi. Espero que t’hagi agradat el meu itinerari.
    Fet per: Aaron Diaz Cobo

26. Adam Siso Berruezo
    CATALÀ

Ara us explicaré com m’han anat les meves vacances d’estiu. Aquestes vacances he anat 15 dies amb la meva mare i amb el meu padrastre a Palamós. Després us explicaré als 15 dies que vaig passar amb el meu pare.
    El primers 15 dies que vaig passar a Palamós tots els dematins els passava a la platja i totes les tardes a fer deures per poder a les nits sortir amb els meus amics. Els següents 15 dies vaig anar amb el meu pare, i tots els dies anàvem a visitar a la meva avia, perquè ja esta molt gran. I les tardes a la piscina.
    Aquestes vacances m’han agradat un munt, perquè he estat amb tota la meva família.

27. L'autor ha eliminat aquest comentari.

28. NATÀLIA TURA LOPEZ
    03-10-2013
    CATÁLA!
    AVALUACIÓ INICIAL!
    Aquets Estiu vaig anar a Camarasa amb els meus pares i vam anar a dormir a una casa que és dels meus tiets, vam quedar quatre dies.
    El dia següent vam anar al riu a banyar, després a la tarda vam marxar amb cotxe a Sort. Hi havia molta gent i també feien exercions. Vam quedar a sopar allà a un restaurant i després vam baixar cap a casa a dormir.
    L’endemà vam venir els tiets a visitar-nos i van quedar-se a dormir.
    El Matí estàvem al Llacs Maurici, vam fer excursions per la muntanya i vaig fer moltes fotos, eren preciosos.
    A la nit vam marxar cap a casa i estava ple de regals perquè era el meu aniversari!!!!

29. Tania Alexandra Ayala Perez

Per començar us explicaré un itinerari de les meves vacances.
    A continuació ós explicaré com vaig anar-hi i com m´ho vaig passar.
    En primer lloc vaig anar amb la meva família a la platja amb el cotxe de la meva germana. Ella estava una mica nerviosa, però va poder anar amb tranquil•litat. Vam sortir de la Roca del Vallès i vam anar per Granollers, va passar molt de temps des que estava en el cotxe i jo ja m’estava avorrint fins que vaig poder veure una escultura gegant de metall però de color marró, la seva forma era com una dona amb un arc, i això significava que estava a prop de la platja, al fons es podia veure la platja, aquell mar blau com el cel que es podia contemplar d’on estava el cotxe de la meva germana.
    Quan vaig sortir del cotxe, feia molta calor i feia molt bon temps.
    Per acabar ja estàvem dins del mar, jo jugant amb la meva germana...
    A la vora estava el meu germà petit, el seu cabell és fosc com la nit, i la seva cara petita i morena, el seu nas xato, els seus ulls marrons com el cafè i la seva boca petita...

30. Vacanses a BAZA
    Aquestes vacanses he anat a Baza a el poble dels meus abis per coneixa alguns cosins, i les festes de a quet poble.
    Primer abans de marxa van monta tot al cotxe i esn en van anar.
    Despres de 8 hores. Van arrivar.
    Després van aribar i ens van purta a una casa de camp. On vavien 4 gosus a un li van tindre que ata per que era rabios con un llop.
    Pro el restre eren molts carinyosus.
    Ban coneixer al Porfi, el era alt, amb els cabells negres con la nit, gros , els ulls grans marros con les castanyes.
    A la meva familia en vaix agrada molt el biatxa y lo buldrian repetir con pugen aquestes van se les meves vacanses de estiu.

31. ITINERARI PER CIUTADELLA
    En primer lloc, us diré que us faré un itinerari per ciutadella, la segona ciutat més important de Menorca.
    Comencem! Primer anirem a la plaça major, una plaça gran com una catedral, on podem trobar un obelisc, les paradetes (hippies” i el bonic ajuntament de la ciutat. Seguidament, anirem a la catedral de Menorca, que encara que és vella està més fresca que una rosa. Desprès de sortir de la catedral ens vam trobar amb un amic de la infància que estiueja cada any a Menorca. Ell és un home gras, barbut i els cabells blancs com la neu, baixet i simpàtic. Al cap d’una bona estona vam anat al port; es començava a fer de nit, era meravellós! A ningú, per res del món li diria que no hi anés, es molt recomanable.
    Per finalitzar, us acabaré dient que Ciutadella i la resta de l’illa és molt bonica i divertida. Si teniu l’oportunitat d’anar-hi, aneu-hi!

Gerard Piqué

32. VIATGE A CASTELLAR DE N’HUG.

Jo aquest estiu he anat a Castellar de n’Hug, al Pirineu. Per començar, és un poble molt maco i tranquil, on neix el Llobregat. Seguidament, quan arribes al poble, el primer que hi ha és l’ajuntament, al costat hi ha dos forns, una farmàcia, un punt d’interès i la piscina. Més amunt, hi ha el quiosc i els restaurants, a la plaça del costat hi ha l’església i el bar amb wiffi, i més amunt hi visc jo. Al costat hi ha el museu i la cabana del pastor, que és com una pila de pedres amb una porta.
    Aquest any he conegut a una nena, la Laia, amb qui ens ho hem passat molt bé juntes. Amb una amiga de fa anys hem fet moltes coses, visitar les fonts, la molina i hem anat a la piscina. I seguidament, amb la meva germana també he fet moltes coses, la millor de totes, l’hípica, que galopar es com volar. Per acabar, d’aquest poble us recomano molts llocs que són com estar al paradís, però sobretot les fonts, la part de dal, la ruta amb cavall i sobretot els forns, un d’ells és cala Quima.

ESPERO QUE HI ANEU!!!

Lola Botey Homs.
    2nB.

33. VIATGE A ANGLATERRA
    Aquest estiu he anat a Anglaterra a estudiar anglès. Vaig anar-hi uns 15 dies amb una família anglesa.

Durant el vol, va haver-hi moltes turbulències i es va inclinar tant que vaig tenir tanta por com la nit de “Halloween”. En arribar em vaig establir a la casa amb la meva companya. La nena que estava amb mi a la casa tenia el cabell tan tan llarg que fins i tot, li tocava al terra. Tenia els ulls molt grans i marrons. Era molt divertida, amable i sempre li agradava fer bromes. Era una ballarina professional, ballava perfecte. A continuació, us explicaré quines activitats vaig fer. Pel matí anava a estudiar a una acadèmia i a la tarda feia diverses activitats com: anar a jugar a la bolera, anar al cinema, fer esport, etc. També els caps de setmana fèiem alguna excursió divertida.

En conclusió, després de viure aquesta experiència us recomano als adults i als nens que ho feu perquè val la pena. A part d’aprendre, també et diverteixes molt i coneixes bastanta gent. M’ha agradat molt i si l’any que ve puc, ho tornaré a repetir, però a un altre lloc. Quan vaig tornar a casa, jo era com una caixa de sorpreses perquè vaig aprendre coses noves que els meus pares no ho sabien.

Iris Cerro

34. La casa d’en “Tony”

Com quasi cada any, vaig a casa d’un amic, que viu a Pals, que es diu Toni, però s’enfada molt al dir-li Toni, ja que vol que tothom li digui “Tony”, amb el so del dígraf “ny”. No hi havia anat mai. Ell havia vingut varies vegades a casa meva i me l’havia descrit, però a l’anar-hi va ser molt diferent del que m'imaginava.

A l’entrar, a aquella “entrada al•lucinant” com ell m’havia dit anteriorment, va ser una decepció, ja que va resultar petita i bruta de les sabates quan m’havia dit que sempre estava ordenada i que era gegant. Després, passat pels passadissos “impecables” (van resultar estrets i mal cuidats) em va dir que anàvem cap a la cuina. Un cop allà, just al veure la cuina bruta i desordenada, vaig mirar-lo. En “Tony” em va mirar a mi també. Amb els seus ulls petits i expressius m’estava dient que sentia haver-me mentit i amb el seu cap gran l’anava girant per no mirar-me fixament. Llavors, es va girar i va anar directament al congelador i amb les seves mans grans, no gegants, com les d’un jugador de bàsquet, em va donar un gelat. Per acabar la meva visita a casa seva, vaig anar a la seva habitació. Va resultar ser tal i com me l’esperava. Minúscula, sosa, com se l’esperaria qualsevol al haver vist la seva casa.

Marxant, vaig marxar content. M’havia adonat que encara que m’havia mentit, vaig adonar-me’n que tampoc va estar tan malament. Vull dir, vaig aconseguir gelat gratis!

Personalment, no recomano entrar a casa seva a fer aquest petit itinerari, ja que tenen gos-guàrdia i podria pensar que sou lladres.

35. A continuació us parlaré del meu viatge a Andalusia.
    He anat a un poble molt petit anomenat Zuheros. És un poble de Córdoba envoltat per altres muntanyes, al qual vaig cada estiu.
    Un dia vaig anar amb la meva mare i el meu tiet a la muntanya i tot i que eren sis hores de camí vam pujar fins al cim.
    És un poble on fa molta calor, fa tanta calor com a un desert, però per la nit has d’anar amb jaqueta, pel fred que fa.
    Per la nit, anàvem a dinar a un bar i desprès fèiem un passeig pel poble. Tot seguit anàvem a la fira i un dia a la fira vaig conèixer un noi que es diu Jose, de 16 anys, de cabell negre com el carbó i d’ulls marrons com la xocolata. Vam començar a parlar i ens vam fer amics.
    Un dia vam anar a Màlaga a la platja, la meva mare, la meva germana, el meu amic i jo. Ens ho vam passar molt bé.
    Finalment us volia recomanar que hi anéssiu, ja que és un poble molt bonic amb un gran castell i amb petites i boniques cases blanques.

36. VIATGE A TOSSA DE MAR

Aquest estiu he anat a Tossa de mar, al costat de platja d’ Aro. Vaig anar amb el meu pare, les meves germanes de 6 i 8 anys i la parella del meu pare, i la seva filla de 5. Vam anar a un hotel que es diu Don Juan Tossa. Anàvem cada dia a la platja. La meva germana gran va caçar un cranc MOLT GRAN i molts peixos, de fet, tenim un aquari gegant a casa del meu pare.
    Vam estar 10 dies. Desprès vam anar a la riera de merles, que es situa a Santa Maria de Merles. Son uns rius amb unes cascades molt maques amb l’ aigua molt freda. A continuació us explicaré com dormíem; dormíem a unes autocaravanes molt grans dels meus avis i tiets segons, feia molt fred però m’ ho vaig passar molt be.

37. ITINERARI A MADRID
    Aquest estiu he anat a Madrid capital, per anar a visitar la família durant 15 dies, amb el meu germà i ma mare.
    Per començar, vam visitar el Palacio real, on vam veure la plaça on hi ha persones disfressades, també hi havia una font molt gran. El Palacio real és més gran que un elefant.
    A continuació, vam veure la catedral que hi ha justament al davant del Palacio real. La catedral està reformada de fa poc, hi ha un sostre de vidre molt gran i brillant. Quan vam anar a dinar ens vam trobar una amiga de la meva tieta que era baixeta morena i amb uns ulls molt grans i verds. Tenia una forma molt divertida d’explicar les coses, em va agradar moltíssim conèixer-la i a més a més li agradava molt ballar, com a mi.
    Per finalitzar, vam visitar les fons on celebrant els jugadors del Real Madrid i l’Atlètic de Madrid, les fonts son totes molt maques i molt però molt molt grans.
    En conclusió, jo recomano aquet itinerari ja que és molt interessant i bonic, però estaria bé que hi anéssiu amb algú que es conegui Madrid perquè us expliqui millor les coses. M’ha agradat molt aquet itinerari, però s’em va fer més llarg que un dia sense pa, per culpa de la calor.

Marina Jiménez

38. UN DIA AL POBLE

Per introduir aquest itinerari us explicaré un dia normal al poble in he estat tot l’estiu que es diu Monforte de la Sierra.
    En primer lloc els dies al poble sempre són divertits perquè la gent, com no la veus en tot l’any, t’ho passes millor amb ells. Normalment cada dia anem a la piscina, que es més petita que una formiga, però s’hi està molt bé dintre i també cada dia anem al bar del poble on demanem alguna bossa de patates o alguna beguda.
    En segon lloc a les nits sempre en quedem al parc que hi ha darrere al bar. Al poble només hi ha una nena que es diu Marion, es petita i té nas de patata, té el cabell castany i els ulls marrons, té 16 anys i s francesa i és la persona que millor em cau al poble.
    Per acabar jo recomano anar a aquest poble perquè t’ho passes súper be i fas molt amics d’arreu del món.

Nerea Martin

39. Mar Oliver Carrilero

Per començar el meu itinerari serà pujada a La Vall de Nuria caminant.
    Primerament vaig aparcar en un poble que normalment és a on s’agafa el cremallera per pujar. No el vam agafar i vam començar a pujar caminant per un camí de pedres, xino xano. Després de estar caminant pel bosc bastanta estona vem anar a para a un altre camí, el paisatge canvia molt i el camí es ample com una carretera.
    Seguidament es veuen unes cascades maques com un diamant, un riu preciós i una vegetació impressionant. També es trobes bastantes persones , una de elles especialment em va cridar l’atenció, era un senyor gran amb un barret, un pal, pantaló curt i estava ben en forma perquè pujar a la Vall de Nuria caminant casta.
    Finalment al final de camí veus Nuria. Aquesta excursió és llarga , de 3hores però la recomanaria a les persones major de 10 any perquè sinó es cansarien molt. A mi personalment em va costar una mica però val la pena veure les vistes tan maques que hi ha.

40. Edgar Marquez

Per començar ús explicaré les meves vacances amb un petit itinerari. Vaig anar a Roses, que està al costat de Andorra i França. és un lloc molt tranquil i assolellat com Hawaii, però menys tropical.
    És un bon lloc perquè és pots aprendre llengües, concretament dues, francès i anglès. Al arribar al apartament, pots anar a la piscina, a mirar el port i moltes coses més, la piscina està oberta des-de les 10:30 fins a les 18:45.
    Si surts de la zona d'edificis pots anar a un
    bar-restaurant molt bo. Si agafes el cotxe i vas tot recte trobaràs la platja.
    Cada any vaig amb el meu cosí Victor. És baixet i prim com un pal de tanca, el cap rodó amb el cabell curt com els militars. És molt bona persona i és igual de dolç que un gosset.
    Per acabar diré que és un lloc molt bo que recomano per estar.

41. Vacances a Miami Playa
    Hola, em dic Alba Nogales i ara us faré un itinerari sobre on he anat de vacances.
    Aquest any he anat a Tarragona, més concretament a Mont-roig del Camp. Allà vaig estar 10 dies, els primers dies, vaig estar pintant i seguidament anàvem a pa piscina, que era gran que una platja. Quan vam acabar de pintar l’apartament, vam anar a la platja on vaig conèixer un nen que es diu David, que és molt simpàtic i alt com un pi. Per la nit, normalment ens quedàvem a sopar a casa i després sortíem a prendre un gelat.
    Quan només quedaven 3 dies, vaig conèixer a una nena que es diu Martina, que és divertida com un pallasso, però quan s’enfada és molt borda. L’últim dia, vam passar per Salou, i més tard vam anar a la platja de Salou. Per la nit, vam anar a Hospitalet, on ha havia una fira perquè casualment era la festa major d’allà. Ja abans d’anar-nos a l’apartament vam anar a fer una volta per Hospitalet i a continuació ens vam anar.
    Espero que os hagi agradat i que l’aneu a visitar perquè és un lloc bastant maco.

42. Joan Gendra Valle
    19-9-13
    Avaluació Inicial
    Avui us explicaré el meu itinerari sobre Andalusia. El lloc que us explicaré està molt apartat d’Andalusia i és diu “Algodonales” concretament” Madrigueres.”
    Per començar quan vaig arribar a Andalusia vaig veure els meus familiars que feia molt temps que no el veia.
    La persona més canviada que vaig veure va ser la meva cosina .Era més alta que un pi i més prima que un fideu. El seu cabell era enrinxolat i els seus ulls eren serens. És va ficar més feliç que una perdis quan ens va veure.
    Les seves aficions són veure la Tele i munyir a les cabres.
    A continuació us explicaré com és la seva vida en aquella casa tan petita on viu ella .Això que me cosina munyir les cabres, be perquè té com una granja, ben dit ,és una granja .Tenen cabres ,porcs, gallines...
    Seguidament us explicaré els llocs que podeu anar. Un poble petit que és diu Villamartin no té molta cosa d’especial, però la cosa que més destaca del poble és el supermercat i per anar a esmorzar allà, el més popular són els xurros i els “molletes”.
    Un altre poble és diu La Sierra de Zhara que l’ únic bo és anar-se’n a banyar a la piscina.
    No ús recomanaria anar a la gent que no l’hi agradin als animals perquè està ple d’animals ,però al gent que li agraden i li ve de gust la calor li recomano anar-hi.
    Bueno ,ja acabo; aquesta ha sigut la meu itinerari i espero que ús hagi picat la curiositat d’anar-hi a visitar-lo.

43. AVALUACIÓ INICIAL

Hola, em dic Maria i a continuació us explicaré una ruta per Sant Sebastià. Faig la ruta per Sant Sebastià perquè aquest estiu hi he anat de vacances i m’ha agradat molt. Anirem des de la riera fins el port.
    En primer lloc, començarem la ruta per un pont, per sota el qual passa la riera. Seguidament, anirem tot recte. A prop de 100 metres trobarem la part nova a l’esquerre i la part vella a la dreta. La meva germana es la millor acompanyant per fer aquestes rutes. Es diu Gemma i té 8 anys. En primer lloc, és baixeta i primeta com un pal. Té els ulls blaus com el mar. Els cabells són brillants com la llum i curts. En segon lloc, és una nena divertida, simpàtica i una mica pesada. Xerra més que un lloro. I m’estima moltíssim. En tercer lloc, li agrada moltíssim el flamenc i li agradaria practicar el voleibol.
    Seguint amb la ruta, quan no puguem tirar més recte, és perquè hem trobat la Conxa. Trobarem l’ajuntament i seguidament anirem direcció el port . Finalment, trobareu una porta que sembla d’un castell, significa que ja hem arribat al nostre destí.
    En conclusió, crec que és una ciutat meravellosa i molt bonica. Té moltíssimes coses per visitar hi ha molta gent.
    Maria Brau

44. Pau Ferré Andreu

Per començar explicaré el que vàrem fer en un torneig internacional, la Granollers Cup13.
    El primer dia vàrem anar a la presentació del torneig a la porxada. Hi havia molt ambient “guiri”, l’endemà teníem partit al matí i a la tarda. Llavors a la nit vàrem anar a la discoteca i ens en vam anar a dormir a casa d’un amic. L’endemà vàrem jugar pel matí i a la tarda vàrem anar a veure un partit d’unes Noruegues.
    Hi havia una noia que tenia més abdominals que una tauleta de xocolata i era morena i tenia els ulls blaus com el cel. Es deia Ane i era molt simpàtica.
    Quan van acabar el partit vàrem fer una guerra d’aigua inesperada perquè nosaltres estàvem asseguts en un banc i ens van venir a tirar aigua, ens vàrem passar una hora i llavors vàrem fer de guies fins el pavelló olímpic, després a la nit vàrem tornar a la discoteca i l’endemà pel matí ens van eliminar.
    Jo recomano anar a aquest torneig si ets una persona a la que li agrada l’hambol i perquè hi ha molt ambient i fas amics estrangers.

45. Berta Gonzalez
    Aquest estiu vaig anar a Beget, un petit, petit poble.
    Vam anar a aquell petit poble per celebrar l’aniversari de la meva mare perquè com que el seu aniversari ella treballava no vam poder celebrar-ho i com que ella de petita hi anava dons per fer-li una petita sorpresa.
    Al principi de tot vam agafar les maletes i les vam col•locar a la casa de lloguer. Després vam decidir anar al riu amb els meus avis, els meus germans i jo. M’ho vaig passar molt bé perquè ens vam banyar. Amb qui m’ho vaig passar millor va ser amb el meu germà petit, que està més prim que un fideu. És una persona que li agrada molt el futbol, sobre tot la seva gran afició és el barça. Sempre em vol imitar en tot perquè com jo sóc la gran... No se’m va fer més llarg que un dia sense pa.
    Per la nit vam arribar els meus tiets i vam anar a sopar a fora a un restaurant , en realitat l’únic restaurant que hi ha en el poble.
    Hi ha una església on pots entrar que esta feta de pedra i és molt maca per dintre però per entrar has de pagar.
    On jo recomano per anar és a una cascada on hi ha llocs per està tombats i prendre el sol, també el lloc que recomano és anar a un bosc on hi ha arbres molt alts i el bosc està net com una patena.
    Els llocs on vaig anar són muntanyes que tardes casi 2 hores en pujar-les caminant, si t’agrada molt caminar pots anar-hi.
    En conclusió el poble és una mica avorrit però molt maco. Si vols desconnectar i respirar aire de la natura és el lloc perfecte, també és el lloc perfecte per oblidar els problemes.

46. UNS DIES A BARCELONA
    Per començar us explicaré el que vaig fer un dia de vacances a Barcelona.
    En primer lloc em vaig llevar amb la meva àvia i vam agafar el metro per anar a les Rambles.
    En segon lloc vam anar a passejar i comprar. També vam anar a dinar a un restaurant,. A la tarda vam anar a casa i vam mirar una pel•lícula. Després de la pel•lícula vam anar a fer una volta i vaig conèixer una nena que es diu Judith. La Judith és amable i simpàtica. Té el cabell ros com l’or. Té els ulls blaus i petits com cigrons. Vesteix a la moda i és estudiosa, i és divertida com un pallasso.
    En conclusió aquet viatge ma agradat i recomano que hi aneu perquè hi ha moltes coses que visitar i pot ser entretingut.
    Espero que us hagi agradat el meu itinerari.

Marina Milián

47. ESTIU A GALÍCIA

El primer dia d’agost, ja em dirigia a on passaria gairebé tot el mes d’agost, a Galícia.
    Vaig allà a estiuejar cada any, ja que la meva àvia viu en aquell poble.
    Hi vaig des que sóc més petita que una mandarina.
    Per començar explicaré el que feia un dia normal.
    M’aixecava normalment sobre les onze s’ha de dir que sóc més gandula que un peresós. Just després d’aixecar-me anava a fer-lo una mica la punyeta a la meva cosina petita de dos anys.
    M’ho passo molt bé amb ella perquè és una nena molt riallera i alegre. Sempre que la veus comença a dir-te que juguis amb ella.
    En segon lloc, diré què deia a les tardes.
    Baixava al poble, que allà viu una amiga. Quan em trobava amb ella berenàvem a casa seva i tot seguit anàvem a buscar un nen que la seva àvia també viu en aquell poble.

El poble de la meva àvia te’l recomano si vols desconnectar de tot.
    Si vols passar un temps apartada, Feces de Cima (Galícia) és on has d’anar.
    En canvi, si vols tot el contrari, és l’últim lloc del món on hauries d’anar, ja que és més avorrit que un desert sense res.

Marta Silva, Aula 15

48. Aquest estiu he anat a l’Escala al meu apartament 3 setmanes, he fet moltes excursions però només us explicaré una.
    En primer lloc vam fer els entrepans per anar al castell de Torroella de Montgrí.
    En segon lloc quan vaig arribar a Torroella de Montgrí vam començar a caminar.
    Quan ja portàvem una estona ens vam aturar a un lloc i es veia tot rosses es veia molt bonic.
    Després quan vaig arribar al castell vaig pujar fins a dalt del castell se’m va fer etern quasi em marejo .
    Una vegada estava a dalt vam començar a menjar el entrepà i quan vaig acabar el entrepà vaig baixar cap el cotxe.
    A l’arribar a l’Escala vaig anar amb la meva amiga Marion, és una nena francesa, té el cabell tan llarg com la Rapuncel, és una nena molt simpàtica i agradable.
    En conclusió aquesta excursió la heu de fer, el castell és molt bonic espero que hi aneu, perquè si t’agrada caminar t’agradarà molt.
    Paula Jiménez Maestro
    2nB

49. Jo aquest estiu he anat a un poble de Múrcia que es diu Molina de Segura. Hi vam anar jo i els meus pares per veure uns amics.
    Principalment vam anar a veure un home adult que és amic del meu pare des del parvulari. Ell és un home simpàtic i agradable, sempre t’ ajuda en qualsevol cosa tu passes molt bé amb ell.
    A Múrcia, vam visitar l’estadi de futbol, que és molt gran. Jo vaig jugar amb els nens al parc, que eren els fills del l’amic del meu pare. Jugàvem a futbol, al ‘’pila pilla ‘’ .....
    Els nens tenien 7 anys, m’ ho vaig passa mot bé amb ells.

Sergi Tamaral 2n B

50. Correcció avaluació inicial

En primer lloc us explicaré un viatge a sant Aniol d’Aguja.
    Per començar vaig sortir amb cotxe el dia 20 de Juliol en direcció a sant Aniol d’Aguja. A l’arribar al càmping situat a 5 Km de distància a Sadarners (punt de partida de la nostra excursió). Va començar a ploure moltíssim i vam haver de buscar un Hotel a Castellfollit de la roca, un poble petit sobre d’un penya-segat fet de roca volcànica.
    El segon dia vam sortir ben preparats cap a sant Aniol d’Aguja, en l’excursió vaig trobar un senyor bastant peculiar. Era una persona alta, grassa amb un cabell negre com el carbó i els ulls blaus com el cel. Del seu caràcter es pot destacar que és molt tossut, però alegre i optimista o com a mínim ho semblava en les dues hores en les que ens vam trobar.
    Per acabar m’agradaria recomanar sant Aniol d’Aguja perquè és un lloc perfecte per relaxar-se i observar la natura això si, si no t’agrada caminar és el pitjor que pots fer en la teva vida.

51. AVALUACIÓ INICIAL
    Aquest estiu ha sigut inoblidable, ha sigut únic, perquè he anat arreu d’Europa amb els meus pares i uns amics seus.
    El primer dia vam anar a Eslovàquia. La majoria del dia vam estar visitant monuments, esglésies i catedrals, botigues, perquè les dones ja tenien una guia dels llocs més importants. Al final, vam agafar un tren turístic, perquè estàvem cansats.
    Pel les nits dormíem a una pensió d’ Hungria, on teníem de pagar amb Florins, la seva moneda i per comunicar-nos com que jo era lo que podia parlar amb ells i m’entenien, ho tenia de dir i preguntar tot.
    Al dia següent, vam anar a Àustria. Allà vam estar dos o tres dies i vaig conèixer dos nois encantadors, Johannes i Ulrich, que eren més alts que un pi, que em van estar acompanyant a les excursions que fèiem tots junts. Eren super simpàtics i bastant prims.
    Al quart dia, vam anar a Viena, un lloc increïble, ple de palaus, carruatges amb cavalls, botigues super cares i famoses en tot el món. Vam anar a visitar el palau de la Sissi, és preciós. Jo, personalment el recomanaria a tothom, perquè encara que els preus són bastant elevats, doncs és un lloc que mai oblidaràs i increïble Viena.
    I els ultimes dies, nomes la meva família i jo vam anar vam pujar en Gòndola en els canals més petit i llargs que es fideu. Lo que més em va agradar va ser la plaça San Marco.
    Per finalitzar, aquest estiu ha sigut lo millor de lo millor com si t’hagués tocat la Loteria.
    Ho recomano a tothom. Mai se m’oblidarà.

Judith Ferré
    Aula 15

52. Oriol Gonzalez 3/10/13

Avaluació Inicial

Aquest estiu, he anat a la Guàrdia d’Urgell. La Guàrdia és un poble que forma part del municipi de Tornabous a 10 k de Tàrrega. El fet d’anar a aquest poble és que és el poble d’on són els meus avis materns i la meva mare. Es un poblet molt petit on hi ha gran part de la meva família i els meus amics. Aquest any feia molt temps que no hi anava i m’ha fet molta il•lusió poder-hi anar i sortir cada nit. Un nen es diu Alan. Ell té 12 anys i és alt. Té uns ulls allargats i un cabell castany i curt. Li agrada portar samarretes de tirants i anar amb bicicleta. Toca el piano i juga a futbol com el Messi.
    Tots els de la Guàrdia ens diem “laguardiacity” i som: a Laia i el Dani que són germans, el Gerard, l’Alan, el Carlos, l’Alb, l’Imma, l’Ingrit, la Mireia, l’Andrea i jo.
    Seguidament vull dir que no el recomano a ningú a no ser que hi tinguis família o amics perquè es un poble molt petit i no hi ha res a fer, es ple de mosquits com el delta de l’Ebre.
    Per anar acabant, un recomanaré unes excursions que m’agraden.
    En primer lloc es un camí que s’agafa al cementiri i si es segueix s’arriba a una casa en ruïnes al costat del canal. Aquella casa on vivia la meva besàvia i el meu besavi que era l’encarregat del canal.
    Una altra es seguir la carretera d’Agramunt que porta a una antiga torre de vigilància que es pot pujar fins a dalt que es més. Fins aquí la presentació d’aquest bonic poble

53. Hola!, em dic Cristina i ara us presentaré les meves vacances d’estiu.
    Per començar, aquest any he anat a Granada, a un poble molt petit anomenat “Santa Fé”, és molt bonic. Allà conec a tots els habitants.
    Amb qui millor m’ho passo és amb la meva cosina Jessica, que es la persona més simpàtica que he conegut mai. És preciosa, te un cabell molt llarg i negre com el carbó. Ella és molt bona persona, sempre vetlla pels altres
    A continuació vull dir que aquesta ciutat és perfecta, hi vaig veure l’Alhambra, que em va agradar molt. A sota de l’Alhambra, està “El passeig dels tristos” que és un carrer ple de botigues medievals il•luminades.
    En conclusió, m’ha encantat poder visitar Granada, recomanaria a tothom que fes un viatge a aquesta ciutat.

Cristina Ruiz, 2B

54. ITINERARI A CAMBRIDGE
    Quan encara era a Alemanya, a l’estiu vam fer les nostres colònies a Cambridge. I vam anar en autocar, tot passant per un vaixell, fins arribar-hi. El primer que ve fer va ser anar a dormir, ja que havíem arribat bastant tard. Al matí, ja havent esmorzat i rentat, ens vam encaminar cap al centre de Cambridge. Allà ens esperava un guia , el qual en ensenyaria on feien vida es estudiants de Cambridge. Vam veure les 3 o 4 residències més importants. En entrar a l primera d’elles, vàrem comprovar que els anglesos eren nets i polits. Totes les residències eren més o menys iguals: grans, espaioses i bastant antigues.
    Seguidament vam anar a un centre científic on vam experimentar amb diferents objectes que reaccionaven de diferents maneres. Després d’això, vam anar a dinar a una plaça i vam tornar xino-xano. Vàrem agafar l’autocar i vàrem tornar a l’hotel, ja que encara no ens havíem instal•lat.
    L’endemà ens en vam anar a Londres. El viatge va ser llarguíssim, tot i que al final vam arribar. Seguidament vam anar a la torre de Londres, la qual ens va sorprendre. Després vam anar al palau de Buckingham, el qual no vam poder visitar. Seguint el camí vm arribar a la tenda de joguines Hamleys, la més gran del món. Després de visitar-la vam tornar a casa per descansar per a la tornada.
    Durant aquests dies em van sorprendre les idees del senyor Kean, un australià amb idees radicals. És un home alt, pèl-roig , d’uns trenta anys i de pel blanquíssima. Les seves idees es basaven en l’anarquisme.
    Darrerament vam tornar a casa.

Joan Conejos

55. Maria Ferrer Casabayó Comunicació

AVALUACIÓ INICIAL

Aquest any ha anat a “Los Picos de Europa”, per això us faré un itinerari d’aquest lloc. Per anar a “Los Picos de Europa” has de passar per Cenicero, un petit poble ( us recomano visitar-lo). Allà hi vaig conèixer una peruana de 53 anys amb una panoràmica vista de la política i uns ulls més grans que un mussol.
    A continuació ens vam quedar ha Cangas Denu, una petita ciutat on hi ha un restaurant que és: Italià, Americà, Francès. Després, per finalitzar vam arribar a un petit hotel on no us recomano anar perquè hi ha un cambrer que parla més que un lloro.
    Aquest viatge ha sigut molt emocionant, però no hi amb cotxe perquè sinó se us fa més llarc que un dia sense pa.

56. Carla Valverde Rodríguez

Avaluació inicial

Aquest estiu he anat a Girona. Us faré un itinerari en bicicleta pels aiguamolls de l’Empordà. En primer lloc surts del Càmping Les Dunes i segueixes un camí pel qual vas al costat de la platja. A continuació passes per un camí una mica difícil d’anar perquè es sorra de platja. Aquestes excursions no serien el que són sense el meu germà Marc perquè ell odia anar amb bici o qualsevol activitat que inclogui moure’s, alguns dies s’ha posat a plorar i mentre nosaltres marxem ell es queda en el mateix lloc, es pesat com una mula. Ell es el més petit ell sempre ha de ser el primer .
    Quan arribes a un mirador, que es veuen tots els aiguamolls i el riu que desemboca a la platja. Quan ja hagis fet el recorregut, dones mitja volta.
    Espero que us hagi agradat i que us passeu un dia per allà.

57. Xavi Rodríguez Herrera

Aquest estiu he anat a Tocina, Guadajoz i Alcolea del Rio(Sevilla), perquè és on viu la família del meu pare.
    A continuació us explicaré un problema que vam tindre quan vam arribar. El meu pare va trucar al seu germà per si ens podíem quedar a la casa de la seva tieta, que es diu “Mari”. Quan la vaig conèixer em va caure molt bé perquè és una persona molt orgullosa, simpàtica i que em te molt de carinyo. És baixeta, té la cara una mica aixafada , uns ulls blaus, te el cabell ros i curt. El cos és mes o menys ample i sempre porta un vestit amb faldilla.
    Seguidament, acabant d’explicar el problema, no ens va tornar la trucada per afirmar-ho, quan vam arribar ens van dir que ens quedaríem a dormir a casa de l’avia i no volíem perquè estaríem molt apretats.
    Per últim ús recomano que aneu a Sevilla algun dia a visitar la Giralda i la plaça Espanya.
    Gracies per la vostra atenció.

58. Carla Marfil 2B

TOSSA de MAR
    Jo aquest estiu he anat a Tossa de Mar, i m’agradaria poder dir una miqueta com es l’estància allà.
    Bé, per començar, arribar allà es fa una mica pesat perquè clar és 1 hora de viatge o més, però un cop allà t’oblides del temps en el cotxe i comences a pensar en lo be que r submarinisme, jugar amb la sorra, fer un passeig... Però a mi el que més m’agrada és saltar de les roques i caure de cop a l’aigua, em sento com si volés. Allà vaig conèixer una nena que es deia Laia, era rossa, alta com un pi i prima com un fideu. És molt simpàtica, divertida i alegre, però també és molt insistent. Li agrada nadar, córrer, jugar a vòlei...
    Per acabar us recomanaria qutu passaràs. A continuació us diré la pila de coses divertides que es poden fer, us podeu banyar a la platja, fee hi anéssiu perquè es un lloc molt divertit i on es poden fer moltes coses. Després es pot anar a visitar la ciutat, també us dic que en especial a mi el castell es el que em va agradar mes de tot, per tot il•luminat i què de nit es veu t es molt bonic.

59. Albert Pujol Barrón
    3-10-13

BRETANYA FRANCESA

Aquest estiu he anat a la Bretanya Francesa i m’ha agradat tant que he decidit fer la redacció sobre aquest lloc.

El primer dia vam agafar el cotxe i vam anar a “Futurescope”. Allò va ser la primera parada. Vam estar dos dies i tres nits i em vaig divertir com un pallasso. Ens vam allotjar en un hotel dins del parc.
    Vam marxar d’aquell hotel per el matí i vam arribar a Nantes ( on teníem una apartament). Com que vam arribar a la tarda només només ens va donar temps d’anar al centre on hi havia un elefant de fusta gegant i un palau.
    Al dia següent vam anar a Vannes que era una ciutat medieval que em va encantar. Per la tarda anant cap a Carnac vam trobar un laberint de blat de moro més gran que un camp de fútbol. Després de Carnac vam anar a Quiberon. Els altres quatre dies vam anar a molts llocs: Josselin (on hi havia un castell gegant), Garande (una ciutat emmurallada) i Rochefort-en-terre (on hi havien tallers) vam anar a molts més llocs però aquests són els que em van agradar més.
    Després vam anar cap al nord i vam visitar la capital, que no em va agradar. A continuació vam anar a Dinan, on estava el hotel. Vam dinar en un restaurant Italià on hi havia un cambrer de Mataró. Ell era alt, moreno i amb el nas gran. Era tan simpàtic com un humorista i va treballar a la Policlínica de Granollers.
    Vam visitar dos ciutats més: Sant Malo (una ciutat de pirates) i el Mont Sant Michel ( una ciutat normal pel matí però per la tarda els voltants s’inundaven).

Per finalitzar vull explicar que la Bretanya Francesa em va agradar molt perquè tots els pobles eren molt bonics.

60. Eric Perales Vilà
    Avaluació inicial
    Per començar vam passar mes o menys 1 més de vacances i el següent mes vaig estar a Suïssa amb els meus pares i la meva germana.
    Tot seguit, de camí a Suïssa, vam parar a molts càmpings però va haver-hi un en el qual vam conèixer dos italians ,ens va costar parlar amb ells, un d’ells tenia un tatuatge de italià a la cama ,després de marxar-nos del càmping ens vam tornar a ficar dins el cotxe, tot el viatge en el cotxe casi em morú de calor allà dins. Després de parar a molts càmpings per fi vam arribar a Suïssa ,i vam parar a un altre càmping. Quan vaig veure el llac me’n vaig anar corrents per el banyador, i resulta que els llacs no tenen profunditat, després ens vam anar a un altre càmping. A continuació vam anar a una ciutat de Suïssa on hi havia una estàtua que era molt rara que es deia” el devorador de ninos” quan la vaig veure vaig ficar una cara de molt estranyat.
    Desprès de visitar un munt de ciutats i llacs me’n vaig anar a casa, casi exploto d’alegria quan vaig veure la meva casa.

61. Xavier Gesa

Avaluació inicial

Aquest és un Itinerari de Palamós. He triat aquest lloc perquè crec que és un dels llocs més destacats que he anat aquest estiu i m’agradaria presentar-lo i recomanar-lo.
    Per començar, vull dir que si us penseu que he passat les nits a un alberg o a un hotel, esteu equivocats. He passat les nits a casa la meva tieta.
    En primer lloc, vam anar a la platja, que és el més destacat de Palamós. A més a més cada dia anàvem a la platja, però variant: Un dia vam anar a la Fosca, l’altre a la de Palamós... I vam fer diferents activitats com: Kayak, Snorkel i alguna cosa més.
    En segon lloc, vull parlar de més llocs per visitar, com el museu de la pesca, que és més gran del que la gent es pensa i després es podria anar a xiringuitos, bars, restaurants que es menja molt bé.
    Evidentment, vaig veure la meva cosina, la Carla que té 11 anys, té el cabell castany i és prima. Ella és dolça com la mel, alegre com unes castanyoles, però molt entremaliada. Ara ús parlaré de les seves aficions: Juga a handbol, però acaba de començar i és molt dolenta, és ballarina i sempre està cantant, gairebé com totes les nenes.
    Per acabar, em sembla que Palamós és un dels llocs més turístics per anar a l’estiu i em sembla molt bon lloc passar-ho molt bé i recomano que hi aneu si ús a agradat el meu itinerari.

62. Avaluació Inicial
    Ruta per Llançà

Per començar, cal explicar que aquest petit trajecte pels voltants de Llançà el vaig fer amb la meva mare i el meu germà Aleix.
    Primer de tot, vam sortir de casa i vam notar la fresca grisa a la cara com si fos un dia d'hivern, ja que era d'hora al matí. Seguidament, vam baixar fins a la carretera principal, gairebé a sota de casa, i ens vam esmunyir per un camí de l'altra banda, tan amagat com una agulla en un paller. A continuació vam seguir una petita carretera cap a l'esquerra fins arribar a prop de la platja “El cau del Llop”, a on hi ha un petit camí abans de baixar a la platja, “El camí de Ronda”. Abans de tornar, vam seguir el camí vora la platja, observant com les onades es pentinaven amb el vent i com un pescador solitari, pacient, ancià, de cabells llargs i blancs i amb la cara arrugada, que esperava a que un peix tirés de la canya.
    Recomano aquesta ruta perquè tota ella, llarga, és al costat del mar i també passa per diferents poblats i cases deixades de la mà de déu. És un sol camí, no gaire transitat, bastant visible i fàcil de seguir.

Oriol Perera

63. AVALUACIÓ INICIAL
    Avui us explicaré una visita que vaig anar a fer a la platja de Tamariu.
    En primer lloc, us descriuré com és Tamariu. És un lloc molt molt bonic. La platja on jo vaig anar és per totes les edats, perquè pots relaxar-te i divertir-te. Pels més petits hi ha un trampolí, on jo vaig pujar, i pels adults hi ha un camí per arribar a una altra cala o platja molt maca.
    A continuació, us puc explicar que vaig conèixer una nena que es movia més que una puça. Ella es deia Laia i era més gran que jo. Com he dit abans, era molt inquieta, no parava, podia estar al trampolí i al cap d’una estona desapareixia perquè estava fent snorkel. Seguidament, us descriuré el seu físic. Físicament la Laia era prima i estava morena com un bombó. Respecte al seu caràcter la Laia era una noia molt riallera i atrevida.
    Per acabar, us recomanaria que visitéssiu Tamariu, perquè és un lloc molt maco i pots passar un dia molt divertit sobretot els més petits.

Laura Acosta

64. Oriol Estapé Pernal

3/10/2013

Excursió amb caiac

En el meu itinerari parlaré sobre una excursió que vaig a la platja de Tamariu amb caiac aquest estiu i que em va agradar molt.

Per començar vam llogar un caiac a la platja i vam començar a remar, vam anar vorejant les roques i els penya-segats de la platja. Anàvem molt a poc a poc per culpa de les ones, fins i tot si ens paràvem les ones ens tornaven a la platja. Després de hora, hora i mitja remant vam arribar a una cala aïllada i petita i ens hi vam quedar a dinar, era una cala amb moltes roques.

A continuació, no molt de temps més tard vam tornar cap a Tamariu i pel camí de tornada vam trobar una cova i hi vam entrar.

Quant estàvem dintre era escalabrant, era com entrar a la gola del llop i al anar nedant i no tocar de peus a terra, no sabies que sortiria de sota la cova.

A mi em va agradar molt l’excursió i ho recomano a gent de totes les edats i als que els hi agradi el mar.

65. AVALUACIÓ INICIAL:
    ANDORRA

Per començar ús diré que el viatge el vaig fer a final d’estiu amb una amiga meva que es diu Lara.
    A continuació explicaré perquè vam anar a Andorra. Al principi només vam anar perquè la Silvia(la mare de la Lara) havia d’anar a omplir uns papers, però després vam pensar quedar-nos.
    El primer dia com que vam arribar tard només vam anar a buscar el Bruno(el pare de la Lara) per sopar i dormir, que l’endemà teníem molts plans.
    L’endemà ens vam llevar a les 7:45 per anar a Pals, però per alguns problemes no vam anar tan d’hora, vam anar-hi a les 12. Pals és un lloc on hi ha diverses atraccions, com: cars, tirolina, llits elàstics,...
    El Bruno és músic i toca blues especialment. És una persona alta, prima, no té gaire cabells i te barba.
    Ell és Croata i té un accent que a vegades no l’entenc, però al final sempre comprenc el que em diu. Quan canta té una veu suau com el cant d’una sirena. I toca tan bé la guitarra com John Lennon. És una persona simpàtica sempre explica acudits, riu i després diu que són dolents.
    Jo recomano que hi aneu perquè és un lloc molt bonic, bé a qui li agrada la platja i la muntanya no, evidentment que no perquè allà no hi fa calor, no hi ha sorra i no hi ha guinguetes. Bé però els rius són preciosos i hi ha cascades molt boniques.
    En conclusió ha estat un bon viatge anar a Andorra perquè l’aire és pur com al Pirineu, no com a Barcelona. Bé m’ha agradat molt i espero que hi aneu.
    Estel Folch Mas

66. Avui relataré un viatge a Pals amb els meus cosins. Pals és una ciutat a prop de Palamós. Va ser un trajecte llarg i divertit, que avui ús explicaré.

Per començar, us diré que tot això va començar a les 9 del matí d’un dimecres. Va arribar un cotxe negre, que era conduit pel Santi i la Marta, els meus tiets. Però no anàvem sols, tenien amb ells a la Susana, la seva filla de quasi dos anys que encara no sabia parlar. Tenia una veu fina com una corda, uns ulls petits com caniques i una pell suau com el cotó.
    Vaig decidir pujar al darrere amb ella i una bona decisió vaig prendre. Tot el camí jugant amb ella i amb els seus peluixos: el mic i com li diu ella, “el pato”.
    A mig trajecte vam veure algú per l’autopista, l’altre tiet meu, el David. Però: Què fa?- ens vam preguntar tots al veure que estava amb el mòbil mentre conduïa. Ens vam fer un fart de riure.

Per finalitzar, només us diré que va ser un viatge llarg, a més a més d’entretingut. Espero repetir-ho algun altre dia si és possible.
    Cristian Sánchez

67. L'autor ha eliminat aquest comentari.

68. L'autor ha eliminat aquest comentari.

69. A principis d’agost, vaig anar a passar uns dies a Barcelona a casa de la meva àvia. Durant aquells dies, vaig anar a la piscina, al Parc del Putxet, al cinema i als mundials de natació de Salts Femenins des de 3 metres.

El primer dia, vam anar a la piscina del costat de casa seva i vaig fer 900 metres nedant. Després, vam anar al jacuzzi, però ens van fer fora perquè no sóc major d’edat.

A la tarda, una estona després de dinar, vam anar caminant cap al cinema per veure una pel•lícula de màgia anomenada “Ahora me ves” en la que surt Morgan Freeman. Us recomano veure-la perquè està molt ben feta i és de thriller però no fa por, més aviat intriga. Allà al cinema, em vaig quedar amb els ulls com taronges perquè hi havia un avi amb un mòbil d’última generació. Se’m va fer estrany de veure.

Al matí següent, vam anar als mundials de natació i va ser xulo, però com que estàvem a la piscina exterior, ens va fer molta calor i ens vam posar morenos.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.