dijous, 13 de març del 2014

L'educació actual vista pels estudiants

Què pensen els alumnes de 2n d'ESO de l'educació actual? Els ho preguntem perquè segur que, com a protagonistes que en són, en tenen una idea formada i a més perquè durant el segon trimestre hem treballat el text argumentatiu i el tema podrà servir per aplicar els coneixements referits a estructura, capacitat de trobar bons arguments, recursos retòrics adequats, etc. que s'han anat aprenent.

Els demanem que centrin el tema en l'ensenyament obligatori ja que és el que coneixen i també que es defineixin a favor o en contra.

81 comentaris:

  1. Text Argumentatiu
    -Introducció: Jo estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual, perquè cap al dia de demà et farà falta.
    -Desenvolupament: Per a mi l’educació obligatòria actual està bé, perquè tens estudis mai aconseguiràs treball quan siguis gran.
    -A més a més si no estudies no podràs solucionar problemes de la vida quotidiana, com per exemple, vas al supermercat i vols comprar enciam i com no sabia sumar el noi no va poder comprar 2 unitats, i va comprar 1 unitat.
    -Conclusió: Per a mi l’educació obligatòria actual és molt important estudiar per quan siguis gran treballis.

    ResponElimina
  2. L’educació a la primària i a la secundària en l’actualitat - Paula Piñol Esplà 2nB

    Estic en contra dels mètodes d’ensenyament a primària i secundària perquè trobo el més important no és ser el centre més modern tecnològicament, sinó que els alumnes en surtin amb una bona base acadèmica.
    Per començar, veig bastant penosa la manera de mostrar, als joves, aspectes nous en cada assignatura. No crec necessari tenir una pissarra digital o anar amb ordinador per treballar, ja sigui a casa o a l’aula. Trobo que els llibres són més pràctics ja que no creen distraccions.
    Últimament, aquests darrers anys, han fet fora o abaixat el sou a molts mestres i professors, però, aquests que s’hi han quedat, tenen molts més alumnes i provoca l’augment de feina. Vaja, que treballen com ases.
    A continuació, crec que si l’horari d’entrada i sortida dels centres canviés, tot aniria millor. Fa poc van dir a la televisió que quan els espanyols començaven a sopar, els europeus se n’anaven a dormir. Què demostra? Doncs que segurament els espanyols dormen menys.
    Finalment, m’agradaria afegir que a primària no preparen els nois i noies per a secundària. Realment, no és necessari modernitzar les aules i estancies de treball, tal i com estan fent els ajuntament de tots els pobles i ciutats.

    ResponElimina
  3. Jo crec que la educació a primària i a secundària ha de ser obligatòria perquè tots els nens han de tenir una educació.

    En primer lloc, l'educació és molt important per tot ser humà i no tots tenen la gran sort d’estudiar, és a dir, que crec que és un privilegi que aquí sigui obligatori que tots els nens facin la primària i la secundària. Per tant els que no poden pagar l’escola, tens ajudes.

    En segon lloc, hi ha llocs com l’Índia on alguns nens no poden estudiar per falta de diners i com que no és obligatori, l’educació a primària i a secundària, a les famílies no li donen ajudes per fer-la. Per exemple jo conec una nena que vivia a l’Índia i que la família no tenia diners per pagar l’escola i quan va venir aquí va fer la primària i la secundària. Per ella va ser de molta felicitat. I a causa de no haver fet res a l’Índia li va costar molt adaptar-se.

    En tercer lloc crec que cap nen d’Espanya ha de ser analfabet i per tant a de tenir recursos i una educació i gracies que es obligatòria molts no són analfabets. Creiem que la educació no fa falta per el nostre dia a dia?
    Ja sé que alguns nens no volen estudiar, però crec que tampoc volen arribar a ser una persona sense recursos com els animals.

    En conclusió jo crec que és molt important l’educació i que tot i que no vulguem estudiar és necessari.
    Maria Brau 2B

    ResponElimina
  4. "L'educació d'avui en dia"
    Cada dia em sorprèn més l’educació que s’està oferint als joves i als nens d’avui en dia. A continuació exposaré la meva opinió sobre l’educació obligatòria actual.

    Penso que l’educació actual no és la millor que hem tingut mai. Primer de tot, hem de millorar les notes d’avui en dia de molts adolescents. Moltíssims han baixat el seu rendiment gràcies a les retallades, ja que, per exemple, al col•legi de la Roca, hi ha 30 alumnes per classe, i encara que els professors vulguin ajudar, no donen per tant. I és que, no hi ha més llocs on retallar que han de fer-ho en l’educació?

    Tot seguit també diria que l’horari escolar no crec que sigui el més adequat. Els col•legis privats fan més hores d’ensenyament que els públics, i jo no ho veig just. Tampoc veig just que alguns adolescents no aprofitin les seves hores d’estudi, perquè, sinó estudiem ara, quan ho farem? Ara és el moment.

    Fins aquí ha arribat la meva opinió i sempre pensaré i seguiré pensant que podríem millorar moltíssimes coses de l’educació actual.
    Elisabeth Navarro 2B

    ResponElimina
  5. Introducció: Sobre el funcionament de l’ educació obligatòria actual jo estic a favor, ja que ningú voldria anar a un institut que no estigui a favor sobre el seu funcionament.
    Desenllaç: Començant, m’ agradaria dir que jo vaig a l’ institut de la Roca del Vallès. El sistema o funcionament de l’ educació en aquest centre em sembla molt correcte. El nostre horari és de vuit del matí a dos quarts de tres del migdia. Abans, anava al col•legi internacional SEK-CATALUNYA. Sobre aquest sistema d’ educació estava també molt content. Els horaris d’ aquest col•legi eren molt diferents als actuals, de dos quarts de deu del matí fins les cinc i deu de la tarda.
    Hi ha molta gent que està en contra d’ aquest funcionament. Per exemple, jo tinc una amiga del passat que cada vegada que fan alguna cosa que no li agrada, es posa a cridar i a plorar. Aquest comportament em sembla irracional. També m’ agradaria dir que tot el tema de aprendre altres idiomes com l’ anglès o francès em sembla genial.
    Conclusió: Fins aquí arriba el meu discurs, jo penso i sempre pensaré que la educació al institut és molt correcta.
    Marc Ibáñez Saladrigas 2nB



    ResponElimina
  6. L’EDUCACIÓ A ESPANYA

    Jo crec que l’educació actual a Espanya ha disminuït molt a causa de la crisi, tot i que abans tampoc era una gran cosa.

    Per començar, si comparem l’educació aquí amb l’educació d’altres països com la Xina, allà hi dediquen moltes més hores d’estudi. Per exemple, jo tinc una amiga de la Xina que es passa gairebé tot el dia, fins i tot els caps de setmana.
    D’altra banda, en la majoria d’escoles d’Espanya, hi ha poques classes i els alumnes són com formigues en un formiguer, és a dir, que les classes estan molt plenes.
    A més a més, aquí s’hi treballa molt poc l’anglès. No crec que a ningú li agradi tenir un mal anglès, oi? A part, si vols tenir un bon anglès només estudiant-lo a l’escola no n’hi ha prou.

    En conclusió, continuo estant en contra de l’educació a Espanya perquè crec que la podrien millorar molt perquè nosaltres tinguéssim una bona educació i un bon futur.

    Iris Cerro
    2nB

    ResponElimina
  7. Jo estic a favor de l’educació en la primària i la secundària en l’actualitat, ja que ens pot ajudar i canviar molt en el nostre futur.

    Per començar, l’educació actual, ens és molt útil, perquè, així, podem moure’ns més pel mon, i tindríem més possibilitats de treball en el futur. Per exemple, per la TV en un documental, va sortir una dona de 30 anys, que no sabia parlar anglès i estava a Londres, oi que no es normal?
    A continuació, ja que és una educació obligatòria, no fer-la, seria saltar-nos una llei, per tant, l’hem de fer obligatòriament, ja que, com he mencionat abans, ens pot canviar el futur. Perquè, oi que no ens agradaria que quan siguem adults, no sapiguem fer res? Seria una grandíssima tonteria!, ja que s’haurien de pagar moltíssimes multes i ens arruïnarien la vida.

    Per acabar, després d’aquest discurs, encara hi ha algú que pensi que l’educació es en l’actualitat es una tonteria i que no serveix per res? Segurament no, i tots pensem el mateix., o no tots?


    Lola Botey Homs
    2n B

    ResponElimina
  8. Joan Gendra

    Jo estic en contra de l’educació a la primària i a la secundària en l’actualitat perquè això que estiguem quasi cada dia amb l’ordinador treballant pot ser per judicatiu per a la nostre vista.

    En primer lloc opino que això d’utilitzar tanta tecnologia n és gaire adequat perquè pot ser que la tecnologia d’avui en dia pugui deixar a fora els professors, i si els deixen fora baixaran les notes i l’educació. Creieu que això es just? Penseu que s’ho mereixen?

    A més a més els horaris que fem són molt injustos perquè primer ens aixequem massa d’hora i segon, quan arribem a l’escola treballem davant d’una pantalla durant tot el dia. Conec un amic que és va haver de posar ulleres de tant estar enganxat davant de l’ordinador.

    Penso que això de fer-nos aixecar tan aviat al final el que estem fent es perjudicar el nostre inconscientment perquè també desprès de l’escola tornem a fer una altra activitat com per exemple el hanball , futbol, etc.
    Crec que seguiré pensant que és injust aixecar-nos tan d’hora i també a l’hora estem perjudicant al nsotre cos nostre cos.

    ResponElimina
  9. Jo hi estic en contra de l’educació primària i secundaria obligatòria perquè cada vegada està baixant més el nivell de la educació sigui per les retallades, però en el sentit de les retallades això no ha d’afectar als alumnes, perquè si no els que acabaran perjudicats serà la nova generació.
    Jo no estic a favor de tal com està l’educació, i una de les raons és perquè a primària no t’ensenyaven a com aprendre a estudiar i si no hi aprens quan ets petit quan hi aprendràs? Perquè a secundaria són molt més difícil els estudis.
    També per una altre banda no hi estic d’acord perquè per exemple l’altre dia vaig haver d’estudiar per un examen hi havia coses que no les entenia i com que a la meva habitació tinc llibres de quan la meva mare era petita, i vaig consultar-hi en els seus llibres i ha mi s’ em va caure la cara de vergonya quan vaig mirar la meva qüestió en un dels seus llibres perquè el que estava estudiant jo en aquell precís moment la meva mare ho havia estudiat a 6é de primària i em vaig sentir petita com un cigró i amb això vull dir que l’educació està baixant molt de nivell.
    Una de les coses que també fa que no m’agradi és la secundària amb els ordinador. Jo no hi estic a favor de estudiar amb els ordinadors perquè alhora d’estudiar és molt més difícil estudiar davant de una pantalla que davant de fulls on et pots fer els teus resums, també no m’agrada perquè alhora d’estar atén a la classe és molt més fàcil distreure’t davant de una pantalla que d’un llibre perquè si t’avorreixes pots entrar a internet a diferents pàgines web i no s’ et fan tant llargues que un dia sense pa les classes a més a més si agafes els apunts amb el ordinador les faltes se’t corregeixen automàticament.
    En conclusió no hi estic a favor de l’educació de primària i secundaria obligatòria perquè si seguim amb els ordinadors no aprendrem a escriure correctament.
    Berta Gonzalez 2nB

    ResponElimina
  10. L’EDUCACIÓ A LA PRIMÀRIA I A LA SECUNDÀRIA EN L’ACTUALITAT

    Jo estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual, perquè crec que gràcies a la nova tecnologia i a la informació ha millorat molt la manera d’aprendre, ja que, és més fàcil la forma de fer els apunts, exercicis o a l’hora d’estudiar, però hi ha un inconvenient i és, que a vegades el internet no funcionarà i hauràs de buscar altres alternatives per entregar a temps els deures corresponents.
    Per començar, m’agradaria dir que els nous horaris des de fa uns anys, per mi han sigut positius ja sigui de Primària que fan una hora menys o en el meu cas, que faig de vuit del matí a dos quarts de tres del migdia; que et fa tenir un temps extres per fer altres activitats o per tenir més temps lliure.
    Per exemple, particularment, quan començava a tenir les tardes lliures, estava més relaxada i tranquil•la. A més a més, també, ara, puc fer altres activitats extraescolars que abans volia fer, però no podia i em puc preparar millor totes les coses.
    Seguidament, jo penso, com és que, encara reduint el temps d’escola o simplificar-lo, hi ha gent que s’estressa o no està relaxada? Per això, opino que la vida, un, se l’ha de prendre amb més calma, perquè quan no et vulguis donar compte, ja t’hauràs fet gran i no podràs haver disfrutat la vida.
    En teoria, és bastant bo el funcionament de l’educació obligatòria actual, com podria ser bastant millor si no hi hagués aquesta crisi que fa tantes retallades en l’educació.

    Judith Ferré 2nB

    ResponElimina
  11. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  12. En l'educació actual del meu país, Catalunya, fem servir ordinadors a partir de la secundària. Personalment, penso que són molt útils per cercar informació.
    Els ordinadors, a més a més de ser benefactors per cercar conceptes en un tres i no res, no només et fixes en una opinió sobre un tema, sinó que, si no ho entens, pots buscar moltíssimes maneres diferents d'explicar-ho, diferents explicacions sobre un tòpic.
    D'altra banda, és cert que comprar un ordinador és una factura cara que pagar, però a la llarga, és més econòmic que no pas haver de comprar any darrera any uns llibres de text que pesen a la motxilla, quan un "mini-ordinador" no pesa tant.
    Per exemple, al nostre institut, fem servir ordinadors, com molts altres llocs a Catalunya, i jo, crec que tan en ciències com en plàstica ho podem fer molt millor que no pas un altre alumne que no pot consultar un dubte de vocabulari tècnic i/o que no pot inspirar-se per fer un dibuix. En canvi, nosaltres, podem agafar idees, podem consultar dubtes, podem fer-ho millor, si ho fem correctament, és clar.
    Per acabar, m'agradaria esmentar, també, que encara que un alumne no vulgui, no li agradi, no li interessi estudiar, tenir un llibre electrònic, incita a la gent a com a mínim a mirar-lo per curiositat.

    Arnau Marín

    ResponElimina
  13. Educació a la primària i la secundària en l’actualitat al nostre país.

    Actualment, l’educació a la primària i la de secundària en el nostre país és bastant penosa perquè la gent que és menor d’edat, pot deixar d’estudiar abans de fer els 18 anys.
    Com he dit, hem de pensar que la gent menor d’edat no hauria de poder deixar d’estudiar perquè l’únic que fa és que en el nostre país, hi hagi més gent inculta i, a més amés, donen una mala imatge.
    Per exemple, la meva cosina que ara té 20 anys, va deixar d’estudiar als 16 anys, i ara, a més a més que fins i tot jo sóc més llest que ella, no fa res. En canvi, a Xina, els nens i nenes de 3 a 20 anys, han d’estar u mínim de 7 hores diàries; crec que això és un bon país.
    D’altra banda ,els horaris de primària estan ten mal fets com una llibreta sense paper. ¿Veieu normal que un nen de 10 anys hagi d’estar 9 hores en el centre escolar, per només fer 5 hores de classe? Doncs no. Això s’ha de canviar immediatament.
    Així que crec que sempre estaré en contra de l’educació d’aquest país perquè, si el comparem amb altres països més disciplinats, aquesta educació és penosa.

    ResponElimina
  14. L’educació a primària i secundària actualment – Marta Silva 2nB

    Relacionat amb el tema de l’educació primària i secundària actualment, jo penso que podria millorar molt més de com és ara.

    L’ús dels portàtils és un aspecte que distreu la majoria dels adolescents, ja que potser els interessa més alguna cosa que pot haver a internet que no pas el que s’explica a classe en aquell moment.
    Si que es cer que per la nostra esquena és millor el portàtil, però per als nostres ulls és molt millor un llibre de paper.
    Un altre aspecte que hem de tenir en compte és que hi ha masses hores seguides d’estudi això impedeix que el cervell descansi tot el que hauria de descansar.
    Què vol el govern? Que de tants estudiants ens exploti el cap?
    Jo conec una noia que com que fa tantes hores seguides li provoca un mal de cap molt fort.

    Finalment, continuo pensant que l’educació podria millorar molt més de com és ara.

    ResponElimina
  15. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  16. Per començar, jo estic a favor de l’educació obligatòria ja que crec que per ser intel•ligents com formigues hem d’estudiar i aprendre coses.
    Jo crec que al ser l’educació obligatòria obre moltes portes pel teu futur encara que hi hagi crisi no s’ha hagut de tancar les portes de l’educació a ningú i no ha passat com a altres oficis que s’ha hagut de tancar una fàbrica, una empresa, una botiga, un restaurant, etc.
    Per altra banda, això de l’educació obligatòria crec que hauria d’haver sigut des de sempre, perquè per exemple, la meva àvia no sap escriure ni llegir ja que a la seva època no hi havia una educació obligatòria perquè era més important la feina.
    Jo penso que si no s’hagués començat a fer l’educació obligatòria el nostre país mai hauria avançat com està avui en dia, ja que no hi hauria persones que sabessin d’economia, política, i moltes altres coses. Gràcies a això no ens hem quedat com anys enrere per això crec que es una cosa tan important perquè així nosaltres tinguem un gran futur i si ho aconseguim poder ser algú important en aquest món.
    Per concloure, jo crec que l’educació obligatòria és correcta i crec que és una cosa que mai es tornarà a perdre com fa molts anys enrere.
    Laura Acosta

    ResponElimina
  17. Per començar vull dir-vos, que jo estic a favor del funcionament de l’educació obligatòria que tenim actualment a Catalunya, ja que és un tema molt important, perquè qualsevol persona, en un futur, es pugui formar correctament.
    Aquí a Catalunya, s’ha de començar l’escola amb 3 anys, en canvi a altres llocs, l’escola es comença amb 7 o 8 anys. Jo això no ho veig gens bé, ja que dels 3 anys als 5, és quan els nens comencen a escriure, a parlar, etc. Llavors, és un punt que cal tenir en compte a l’hora de comparar l’educació d’aquí, amb altres mètodes d’educació, d’altres llocs.
    També, m’agradaria comentar, que arreu del món, se li dóna massa importància a les llengües estrangeres, i no a la llengua natal dels llocs on estigui el centre. Això va bé, sí, però per començar a aprendre altres idiomes, primer has de saber escriure i parlar correctament el teu, com fan aquí no es que no estudiem l’anglès, que en el nostre cas, és la llengua estrangera que toca, sinó que l’estudiem, però en segon lloc, ja que el català i l’espanyol, també són molt importants. O es que a vosaltres us agradaria anar a l’estranger, saber perfectament l’anglès, però que després, al vostre propi poble no poder comunicar-vos perquè el nivell que teniu es massa baix? Per exemple, el meu tiet, treballa fora, i sap molts idiomes, però a l’hora d’escriure en castellà, dubta molt, i li costa, crec que això no està gens bé, ja que és el seu idioma.
    Res mes a dir, cada lloc té un mètode d’ensenyança, a mi m’agrada el d’aquí, i estic d’acord amb tot. No crec que mai deixi de pensar el que he dit, ja que és un tema seriós i important.

    Sara Martos 2nA.

    ResponElimina
  18. Donaré la meva opinió sobre l’educació a la primària i a la secundaria en l’actualitat.
    Jo crec que l’educació a la primària és una mica fluixa ja que el professorat no presta a l’alumnat l’atenció que necessita. Per exemple, el meu germà petit fa 1r de primària i els professors li fan poc cas. No veig just que un nen tan petit hagi d’espavilar-se tot sol per aconseguir fer els seus treballs. Els professors exigeixen massa als nens. Creieu necessari posar un nen de 6 anys a fer deures tota la tarda sense descansar?
    Encara què els nens són petits i no tenen dolors seriosos, han d’anar carregats com mules a l’escola i això amb el temps els repercutirà molt negativament.
    Finalment, crec que les condicions a la primària haurien de canviar per poder millorar l’educació dels més petits.

    ResponElimina
  19. L’educació a la primària i a la secundària en l’actualitat – Abril Batlle Miquel 2nA.

    Principalment, jo estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria. No us parlaré tan dels deures sinó que m’enfocaré més a la banda dels horaris.
    En primer lloc, jo voldria dir que he passat pels 2 horaris de l’escola. UN, el de sempre, era de 9 a 5 i el segon de 9 a 4:30, per mi no hi ha molta diferencia ja que només treuen 1 hora, però sempre m’anava millor el segon, perquè i fas algun extraescolars així et dóna més temps d’estudiar o de fer deures.
    Seguidament, us parlaré dels horaris dels instituts. Jo en aquests horaris només he passat al d’ara. Crec que abans començaven a les 8:30 i acabaven a la tarda. El que faig jo és el que no té tardes que és de 8 a 2:30. No és millor no tenir tardes i així estudiar o fer deures?
    A continuació, us vull dir u exemple sobre el meu cosí. Ell feia el primer horari de l’institut quan hi havien tardes. Sempre quan anava cap a casa desprès de l’institut, ràpidament es posava a l’habitació a estudiar i quan sortia es veia boig com una hiena, perquè no podia sortir al carrer però des de que van canviar l’horari anava més tranquil, podia sortir al carrer.
    Finalment, espero que us així agradat els meus arguments i penseu lo mateix que jo.

    ResponElimina
  20. L'educació del segle XXI
    Avui us parlaré sobre l’educació secundària de l’actualitat. Les situacions són difícils, i això fa que repercuteixi en alguns sectors. Per tant, no cal afegir que l’educació és un d’ells i que no n’estic content.
    En primer lloc, m’agrada parlar sobre les assignatures. A causa de les famoses i maleïdes retallades, hi ha menys assignatures. Això implica que els estudiants tinguem menys oportunitats. Tots tenim dret a estudiar noves llengües, no?
    A més a més, vull afegir que el material escolar i les ajudes també han disminuït. Per exemple: al meu institut, el tutor ens va explicar que cada vegada hi ha menys dones d ela neteja. També va afegir que les despeses de llum, aigua... Havien pujat i que els diners del govern, en canvi, baixaven. I no només en aquest institut, sinó que està per tota Catalunya... Acabarem estudiant fora?
    També volia parlar del tema dels professors. Cada vegada n’hi ha menys. Ens fa una il•lusió, als estudiants... Sobretot a l’hora d’estudiar: anem tan justos de professors que si en falta algun, els altres han d’estar de guàrdia i es desmunta tot l’horari. ¿Estem retrocedint cap a primària on només teníem un professor per a tot?
    En conclusió, és un tema molt polèmic. Segueixo estant en contra, és clar. És el final de l’ESO com la coneixíem...?

    ResponElimina
  21. L’educació a secundària

    Jo tinc diferents opinions sobre l’educació a l’ESO, no hi estic a favor, no m’agrada com és actualment i a continuació explicaré el perquè.

    Que perquè no m’agrada? Mireu, jo sempre resumeixo els estudis en un frase: l’educació és com una muntanya russa, mai saps el que et pots trobar. Crec que aquesta frase és certa perquè em trobo que un dia tinc pocs deures i al dia següent tinc tants deures que em surten de les orelles.

    Tot seguit us parlaré sobre un tema bastant polèmic, l’estat de la classe. És perfecte, no hi ha més paraules per descriure la classe; el suro en perfecte estat, el sostre, esplèndid i les taules, impecables, amb aquelles ratllades, dibuixos i pseudònims o noms de parelles fets amb bolígraf anys enrere.

    Aquí ve el plat fort, l’argument invencible, l’ordinador. Sincerament penso que és una distracció, ajustant el marge, canviant una paraula que s’ha escrit malament a causa d’anar molt ràpid escrivint, esperant que funcioni l’Internet, buscant el document que està en una carpeta que tampoc trobes, etc. fan que perdis el temps i que aprenguis menys.

    Per acabar, dic que cada dia, quan escric qualsevol frase, apunts o redacció, trobareu una ratlla de bolígraf sense sentit a conseqüència del nen entremaliat que havia de ratllar la taula només per gust.

    ResponElimina
  22. Aaron Diaz Cobo
    L’EDUCACIÓ A LA PRIMARIA I A LA SECUNDÀRIA EN L’ACTUALITAT


    Jo estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual.

    A mi no m’agrada anar a l’escola però tampoc crec jo correcte, que menors de 18 anys vagin vagant pel carrer. O a vosaltres os agradaria veure`ls?.

    En segon lloc jo conec un nen que no va a l’escola perquè en el seu país no passa res si van i des de fa uns anys va caure en les drogues i no crec que arribi gaire lluny.

    És important anar a l’escola per treure-s un títol per a quan sigui gran. A més a més per no caure en les drogues.

    Per finalitzar, jo estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual.

    ResponElimina
  23. REDACCIÓ
    L’Educació a la primària i a la secundària en l’actualitat
    Ara us explicaré la meva opinió de l’educació primària i a la secundaria en actualitat.
    En aquesta escola aprenc moltes coses, però no en totes las signatures
    perquè em costa d’aprendre.
    No m’agrada que els profes em posi els controls de cop sinó amb pas a pas.
    A l’hora del patí m’ho passo bé amb les amigues a la Cantina a esmorzar i a vegades surto al pati prendre el sol.
    A la classe en sento bé, però els companys no paren de fer tonteries i no callen. Sinó callen no puc concentrar-me el que diu el profe.
    A mi no m’agrada estar en aquesta classe perquè hi passo fred i a vegades esta fosc, més que l’altre classe.
    M’agrada anar a l'escola perquè veig amb les meves amigues i també que em desperto.

    ResponElimina
  24. Ramón Lopez Triviño
    17/3/2014


    La Redacció
    Jo penso que l’educació a la primària i la secundària en l’actualitat esta bastant bé.
    Per començar l’educació actualment esta bastant bé perquè jo crec que 6 hores d’estudi esta bastant bé perquè hi ha vegades que tens d’estudiar algunes hores mes perquè alumi llor tens deures o estudiar per alguns examen, i es faria molt pesat estudiar moltes hores a la vegada.
    Jo conec a un nen que esta amb la meva opinió, que defensa igual que jo.
    Per acabar jo defenso que esta bé l’educació en l’actualitat perquè si ho es faria molt pesat estudiar tantes hores a la vegada.

    ResponElimina
  25. Arnau Mauri

    L'escolarització a la primària i a la secundària en l’actualitat
    Jo estic d’acord perquè amb l’escolarització perquè vull tindre una feina, sense la E. S. O. no pots tindre feina.

    Jo conec un nen que és el meu cosí que esta estudiant política i va treure un 9,5 perquè es va ficar al quarto a estudiar sense parar duran un bon temps i ara esta fent la carrera de política.
    També he conegut un noi que quan tenia 16 anys va voler treu res una carrera però ja era massa tard perquè no tenia la E. S. O. i ara no te treball.
    Vaig veure per la televisió una nena que va pegar a una altra i de gran san repartirà perquè no potra tindre feina perquè sortirà que a pegat a una nena al seu currículum.

    Jo penso que l’escolarització té que ser obligatòria perquè la gent de gran té que ser algú a la vida.

    ResponElimina
  26. No estan d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual.
    Jo penso que no és bo el funcionament de l’educació obligatòria actual.
    En aquests dies no és bo obliga als nois a partir de 1r o 2r ESO que no volen continua amb el seu aprenentatge.
    Peque jo conex un paìs en que els nois poden deixar els estudis quan volen i és molt millor, per que es donan contra del seu ero habas y lu poden rectifica a teens.
    I també és molt poc les bacabes que li donen per que els 12 mesos només 3 o menús, jo crec que seria millor tenir més dies 4 o 5 mesos de vacances sería lu adequat.
    Tanbe no crec que las mayoría de coses que enseñen l’institut no serveixen per sobreviure a la vida de quest dies en la nostra societat.
    Per totes aquestes raons jo upnestamen penso que no és necessari fè que els nois i la societat en general fasin la seva educac

    ResponElimina
  27. EXAMEN DE LLENGUA CATALANA REDACCIÓ

    Per començar, jo estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual de primària i secundaria, ja que és fonamental per tenir coneixements sobre els àmbits més coneguts avui en dia.

    Actualment la majoria de nens del món tenen una educació de primària i secundària, no obstant això hi a moltíssims infants majoritàriament del tercer món que no poden per tenir una educació de primària i secundària per diferents motius.

    Per tant, a tu t’agradaria que no poguessis anar a l’escola i t’haguessis de quedar a casa o a anar a treballar?

    Per exemple, jo sé d’una noia molt lluitadora, valenta i amb un coratge impressionant anomenada Malala, que va voler defensar el dret de les noies de poder anar a l’escola, es va rebel•lar contra els Talibars, els conqueridors del seu país. Després de tot pel que ha hagut de passar, la Malala va parlar en un lloc davant de milers de persones i va dir: “un llibre, un bolígraf i un professor, poden canviar el món”.

    Molts infants no poden anar a l’escola i en conseqüència a això segueixo estat d’acord amb l'educació obligatòria de primària i secundària, ja que si podem disposar, hauríem d’estar encantats i per això ha de ser obligatòria la primària i la secundària avui en dia, perquè si no els infants no hi anirien.

    Maria Argemí
    2nA

    ResponElimina
  28. REDACCIÓ DE CATALÀ
    Jo estic a favor de l’educació obligatòria actual perquè jo penso que tots els nens i nenes aprenguin a estudiar.

    Jo crec que això de l’educació actual està bé perquè si vas passar els cursos i repeteixes t’ensenya aprendre a estudiar i a treballar bé. Per exemple: jo conec mes d’una persona que va repetir 2 cursos i aquest any s’està posant les piles i jo crec que passarà de curs. Però ara aquelles persones que no treballen passen de tot i s’estén amb l’ordinador mirant: (facebook, youtube...) i tot el dia dormint aquelles persones no passaven i no van aprendre res.

    En conclusió jo estic a favor de l’educació obligatòria actual perquè si fos aquella persona doncs necessària molta ajuda!!


    Judit Garcia
    2nD

    ResponElimina
  29. L’educació a la primària i a la secundaria en l’actualitat
    jo estic a favor del funcionament de l’educació obligatòria perquè crec que afavoreix en la concentració dels alumnes.
    En primer lloc el provinent de barrets a classe està ajudant als alumnes a estar més concentrats en les explicacions dels professors.
    Per exemple conec una persona que una vegada va ocultar en el seu barret auricular per escoltar musica i quan la mestra va preguntar-li sobre el tema, ell no s’havia res.
    En segon lloc les conseqüències que causen menjar xiclet, jugar o pintar mentre el mestre explica, perjudica en el aprenentatge per això està bé que els professors castiguin o posin una nota a la agenda quan fan aquestes coses, perquè així els nens aprenen més.
    La meva conclusió és que els càstigs i les normes dels instituts afavoreixen el aprenentatge dels nens també ajuden que els nens es preparin perquè quan siguin grans sàpiguen com han de comportar-se.

    ResponElimina
  30. Jo estic d’acord amb l’educació d’avui dia, ja que és molt important pel que vulguis fer de gran.
    La nostra educació és molt bona, ja que es té tot tipus d’electrònica que ens facilita la feina i la fa mes divertida a part et dona més ganes d’estudiar.
    També hi ha vacances però curtes. Les vacances millor curtes ja que si fossin llargues arribaríem a l’escola amb un rendiment molt baix
    Hi ha gent que no pot anar a escola però es queda treballant a casa o al camp i no fan vacances. Vosaltres creieu que son feliços?
    Hi ha un cas molt especial, el cas de la Malala, una nena que de que va que perd la vida només pel desig d’anar a escola i aprendre coses noves.
    Jo crec que tota la gent hauria d’anar a classe per aprendre coses noves i millorar el rendiment per obtenir el que vol en el futur.
    Natàlia Buscà

    ResponElimina
  31. LA EDUCACIÓ A LA PRIMÀRIA I A LA SECUNDÀRIA EN L’ACTUALITAT

    Estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual perquè ens facilita la nostra vida quotidiana.
    Jo estic totalment a favor de l’educació perquè és important per tothom tenir una bona educació i un bon domini perquè si no tenim una educació no es pot aconseguir tot el que es proposi.
    També tenir una educació ens facilita moltes coses, una d’elles trobar el treball i que puguis viure i que d’allò que tu fas, així no ser com les persones que busquen menjar o roben diners perquè no tenen res i es guanyen la vida d’una forma arriscada i les conseqüències son càstigs. Si no tinguéssim educació , que faríem quan siguem grans?
    Encara que hi hagi gent que va a les escoles a estudiar a aprendre moltes coses noves i hi ha d’altres que van a perdre el temps. A més a més l’educació és un favor i tothom ha d’estar molt agraït i content de tenir escoles i persones que ens ajuden a l’aprenentatge que son els professors
    Per exemple una amiga meva va deixar els estudis perquè no va aprofitar les hores de classe i per ella era passar el temps i ara se’n penedeix i ara està tan pobra com la gent de l’ Àfrica, que no tenen res.
    També el meu germà no va estudiar perquè preferia anar amb els amics a fumar i cada vegada anava menys i ara sempre plora i es penedeix de no haver estudiar i que li agradaria no fumar tant, perquè fuma com una carretera.
    En conclusió seguiré pensant que estic d’acord amb la educació a la primària i a la secundària en actualitat perquè si no hi hagués educació obligatòria no tindríem coneixements i aprendre es lo més bonic que ens ha donat la vida
    Laila Mañas
    2n C

    ResponElimina
  32. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  33. Com no estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual.

    Jo no estic d’acord amb el funcionament perquè no hi ha els professors necessaris per un adequat ensenyament.
    Per exemple hi ha mes professos en escoles privades que en publiques.
    Això no es just perquè les públiques son les millors del mon.

    En conclusió jo no estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria.

    Jose A.
    2n C

    ResponElimina
  34. Vaig a escriure sobre que estic d’acord amb el funcionament obligatori actual de la educació.

    Penso que el funcionament obligatori actual es bo anca nos levantem tempra no sortim antes del col•legi i tenim mes temps per estudiar, fer els deures etc... i no es fa tan pesat i pots estar mes atent que con el anterior horari per que era mes pesat que aquet.
    Jo crec que també con aquet horari es pot organitzar major que con l’anterior, i con els deures pot ser millor que abans per que tens mes temps per acabar-los i també per estudiar i altre horari no tenies tant temps que amb aquet horari.

    Aquesta es la meva opinió sobre el funcionament de la educació obligatòria actual.

    ResponElimina
  35. TEXT ARGUMENTATIU

    Jo estic d’acord amb l’ensenyament, ja que gràcies a l’ensenyament molta gent té un futur amb treball

    Jo en primer lloc explicaré que estic d’acord amb el funcionament de l’educació, perquè ens ensenyen a aprendre i a estudiar, ja què si no fos per l’escola no sabríem res, ni llegir, ni calcular...
    A continuació amb el que no estic d’acord és amb aquells nois que no estudien i els professors fan fins l’impossible perquè estudiïn, ja què concorda que tinguin un futur amb bon camí
    També hi ha gent que vol aprendre, però per culpa d’aquests nois que no deixen, perjudiquen els estudis del altres. Per exemple, jo tenia una amiga que no estudiava i ara no té estudis ni feina i ara se’n penedeix molt

    I finalment la meva conclusió és que si no fos per l’ensenyament , la gent no tindria res.

    Nabila El Moudden 2nC

    ResponElimina
  36. En primer lloc jo estic encontra que la ensenyança sigui obligatòria per que es un fàstic anà cada dia a l’escola

    Jo crec que una vegada sabem escriure, parla, suma, resta, dividir i multiplica, dient-lo de una altra manera quan sabem lo basic , per tindre una vida tranquil•la.
    I si vols estudia mes pros vas a una escola que t’ensenyin mes de lo basic, per exemple, la meva avia mai anat a l’escola i sap lo basic i es desenvolupa molt bé per compra…
    Per continuació si sabem moltes coses si també es bo però som com robots perquè de tal hora a tal hora a l’escola després tens la tarda lliure però de festes duran tot el any tenim mes o menys 5 mesos de festa o una mica mes però el que vull dir que duran que tenim classes es una rutina perquè fem lo mateix i al final et canses

    Per acabar jo crec que si quan aprenguéssim les coses bàsiques ja no caldria anar a estudiar.

    ResponElimina
  37. Pol Estapé Pernal
    2nC

    Jo crec que l’educació a la primària i a la secundaria és bona perquè es fan moltes assignatures i així aprenem de diferents coses.
    En primer lloc, jo crec que l’educació a la primària i a la secundària es bona perquè és gratuïta, tot i així s’ha de pagar una quota per el material, però l’educació i el professorat és gratuït.
    A continuació, jo crec que l’educació a la secundària i a la primària és bona perquè per exemple ara algunes escoles i instituts ho fan tot amb ordinadors, i això és una eina molt bona de treball.
    En tercer lloc, crec que l’educació a la primària i a la secundària és bona perquè ara s’estudia durant més anys, fins fa poc s’estudiava fins els catorze anys, quan tenies catorze anys ja no estudies més a la secundària.
    En conclusió, crec que l’educació actual es bona perquè es molt econòmica i està molt avançada.

    ResponElimina
  38. Jo estic d' acord amb el funcionament de l'educació obligatòria actual.

    Jo crec que és necessari i obligatori fer la primaria i la secundària, perquè sinó ni aconseguirem treball, estariem malament, directament estariam a l' atur

    Els nens també aprenen, què creieu que farien els nois de 1r , 2n 3r, 4rt , 5é i 6é sense escola?
    No farien res . Jo tinc a una amiga que no ha acabat l' ESO i ara està a l' atur .

    Jo crec que gràcies a l'escola i el funcionament de l'escola, nosaltres després tenim el treball que ens agrada.

    ResponElimina
  39. En primer lloc jo estic en contra de l’educació perquè varia molt i fas coses molt diferents.

    Molta gent va a la primària segons a quina escola vagis et fiquen pocs deures val que et fas gran però a vegades es passen.
    “Jo conec una noia que va passar d’una escola a l’institut i estava molt estressada per tots els deures.”
    També hi ha moltes escoles que ensenyen diferent d’altres i quan arribes a la secundària com que no hi estàs acostumat és molt diferent i tot et sembla una muntanya. Jo no estic d’acord perquè passes de fer coses molt difícils.
    També crec que hi ha molta gent que li costen molt els estudis, i molts professors diuen que sinó et treus l’ESO no vas enlloc i això és veritat però jo ho veig una mica injust. I ara actualment sense l’ESO no hi ha res.

    Jo crec que l’educació no és bona varia molt hi ha molta gent que per culpa dels professors diuen que fan la classe avorrida i per això no els agrada estudiar

    Sara Buscà 2nC

    ResponElimina
  40. Us exposaré la meva pròpia opinió sobre l’educació a l’actualitat. Sobretot em centraré en la secundària.

    No estic d’acord amb l’educació, a secundària sobre tot; a l’institut i a casa ens hi deixem una quarta part del dia. Des de dilluns fins a divendres, ens hem d’aixecar abans de les vuit, atenció! Esmorzar ràpidament i arribar puntual a classe. Passem sis hores i mitja i les vacances són de 2 mesos! Entenc que els nostres pares tinguin poques vacances ja que cobren, però nosaltres... Per exemple, el meu cosí el van atropellar quan sortia de l’escola, pel cansament. A algú li agradaria un món on els nens fossin atropellats pel cansament?
    L’horari intern són sis hores i mitja amb un sol descans! Som com esclaus, treballant més que el temps que tenim per descansar! Podrien fer-nos un favor i afegir un descans cada dues hores, per equilibrar-ho.

    Per finalitzar, només dic que espero haver deixat clares les meves idees.

    Cristian Sánchez 2nA

    ResponElimina
  41. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  42. L’EDUCACIÓ A LA PRIMÀRIA I A LA SECUNDÀRIA EN L’ACTUALITAT

    Per començar, vull dir que estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual, ja que crec que gràcies el sistema actual d’educació et pot obrir moltes portes a la vida.

    Jo crec que l’educació de primària i secundària és tan important com la vida. Així que, si no aprofitem els anys d’educació obligatòria, la vida et resultarà difícil de resoldre ja que sense estudis és molt complicat poder trobar treball.
    Encara que, en alguns països esta prohibit l’ensenyança per les dones, cosa que deu ser molt dur no poder anar a l’escola. A qui li agradaria no poder llegir?
    Per exemple, la meva tieta té una amiga àrab que de petita no va poder tindre estudis, a causa de no tindre estudis no ha pogut trobar feina i ara viu al carrer.

    En conclusió, vull dir que tota aquella gent que no aprofita l’ensenyança, hauria de pensar bé el que està fent, ja que l’educació és el millor regal que et pot donar la vida.

    Marta Aznar Ortega 2nA

    ResponElimina
  43. Crec que l’educació que ofereixen, tant els centres escolars com els instituts, és de la millor la qualitat.

    Jo crec que cada curs té el nivell adequat perquè tots els alumnes entenguin els conceptes. També penso que els professors són eines que t’ajuden a superar les dificultats que s’ et presentant a cada curs.

    L’ educació que els professors ofereixen als alumnes és molt bona. Molta gent pensa el contrari, però s’ ha de tenir en compte que tenen unes carreres i saben el que fan. Fins i tot hi ha professors que fan la carrera de psicologia per saber millor com tractar els nens. Com per exemple: a la fundació privada G.E.M ( un centre escolar de primària i secundària situat a Mataró ), hi ha una professora molt coneguda que es diu Carme Alarcón que va dedicar la seva vida a la psicologia de nens.

    Per acabar m’ agradaria dir que tothom hauria de seguir l’ exemple de la Carme Alarcón, que té un cor tan gran com el planeta terra.

    ResponElimina
  44. He de dir que ja crec que tindre una educació obligatòria es favorable per a un futur.
    Actualment una educació és tan important com ser responsable i llest. També he de comentar que al tindre una educació obligatòria significa que aprens a ser una persona adulta i amb capacitat d’escollir una professió sabent les conseqüències que implicarà.
    A Àfrica per exemple, l’educació no es obligatòria i els nois i les noies que viuen allà tenen poquíssimes possibilitats d’aspirar a ser advocats , jutges o metges. El més important d’aquest tema és que aquelles persones que no van estudiar ja no poden tornar enrere per aprendre. Algúc4reu que al no haver estudiat res tenen dret ha tindre un bon treball mentre hi ha gent amb una carrera sense feina?
    Aquesta ha sigut la meva opinió sobre el tema de l’educació obligatòria. No sé l’altre gent però jo penso aprofitar l’oportunitat d’estudiar.

    Rubén Campuzano Hernandez

    ResponElimina
  45. El funcionament del sistema educatiu espanyol

    Jo crec que el funcionament de l’educació obligatòria espanyola actual no funciona bé. De fet, bastant malament.

    Cada vegada que encenc el meu televisor a casa meva, escolto que hi ha hagut retallades en el sistema educatiu. Aquests diners que es guanyen retallant, en què s’inverteixen? L’altre dia , un rector d’universitat va dir al telenotícies:
    ‘’S’inverteix més en la monarquia espanyola que en l’educació de la ciutat de Madrid’’.

    Bé, tot i que la monarquia és important (en cert sentit), trobo que això és una vergonya i a més a més un malbaratament. El govern, en efecte, malgasta els diners sacrificant la intel•ligència de les futures generacions en una família ‘’important’’.

    Un altre aspecte a tenir en compte són els mètodes d’ensenyament. He viscut a Alemanya dos anys i en aquests temps he comparat el mètode d’estudi alemany amb el català. A Alemanya, es treballava menys i s’aprenia més. Aquí es treballa més i s’aprèn menys.

    L’error està en un mètode en el qual copiar-ho tot i aprendre-ho tal i com està escrit et fa treure notes altes. Certament és un sistema gris. En canvi, a Alemanya, s’usa la pràctica. Forjar idees a partir de la pràctica et dóna resultats altament satisfactoris. Els estudiants estan motivats i els professors treballen a gust.

    Hi hauria molts més aspectes per a cobrir, però com que crec que he deixat clar perquè crec que el sistema educatiu és dolent, però per acabar, ho resumeixo amb:

    Es pot millorar l’educació a Espanya, però s’ha d’intentar millorar-la.

    Joan Conejos 2nB

    ResponElimina
  46. L'educació a la primària i a la secundaria en l'actualitat

    Jo penso que l’educació actual és molt important perquè sinó el dia de demà no tindrem treball.
    Hem de pensar que ara diem que és una mica cansat anar cada dia a l’escola. Jo crec que a primària a partira de primer haurien de fer les mateixes hores q a secundària.
    Per que els de primària fan menys hores?
    Jo no ho entenc, si igualment faran després més hores haurien de fer hores com a secundària, així quan facin secundària ja estarien acostumats.
    Penso que els ordinadors a secundària van una mica malament perquè distreuen molt, i hi ha persones que fan unes altres coses i no estan per la classe.
    L’educació és com menjar és obligatori.
    Jo conec a una nena que quan tenia 12 anys va decidir no anar més a l’escola i se’n penedeix de no haver estudiat prou.
    En conclusió jo crec que sense estudis no pots tenir treball.

    Paula Jiménez
    2nB

    ResponElimina
  47. EXAMEN DE REDACCIÓ

    Jo crec que l’educació de primària i la secundaria actualment no és bona.
    Primerament a conseqüència de la crisi la qualitat de l’ensenyament ha baixat molt. Per exemple abans, a les classes de primària i secundaria hi havia uns 20 alumnes. Actualment n’hi ha uns 30. El rendiment de les notes baixa a conseqüència de que hi ha molts alumnes i pocs professors.

    També un dels grans problemes és l’ensenyament de les llengües com l’anglès. Com es pot treballar o viatjar sense saber anglès actualment? En el nostre sistema educatiu no es domina com s’hauria de dominar .És important, és com sortir de casa vestit avui en dia.

    Per acabar aquest sistema educatiu es podria millorar.

    ResponElimina
  48. Jo estic en contra de l’educació a la secundària en l’actualitat.
    Una de les raons és que no estic segura que despertar-nos tan d’hora per tal d’anar a l’escola sigui bo.

    Una altra raó és que tampoc estic d’acord amb la quantitat de deures, és més, crec que si no posessin deures tindríem més hores de descans, ja que hi ha gent, com per exemple jo, que m’estic més de sis hores fent deures i desprès la meva atenció a classe disminueix de manera notable i com jo, hi haurà més casos.

    No m’agrada gaire tampoc no tenir llibres, ja que crec que hi ha sempre la temptació d’entrar en altres pàgines webs com jocs o altres coses que no estan relacionades amb la matèria que es dóna en aquell moment i a més a més trobo que és molt més fàcil memoritzar un llibre que un text a l’ordinador, en els casos de socials o naturals.
    Finalment, tot i que sé que passaran molts anys fins que això canviï, espero que sigui quan jo encara estigui estudiant, perquè, siguem sincers, creieu que va bé el sistema que tenim en l’actualitat?

    Alba Rodríguez
    2nB

    ResponElimina
  49. Pau Ferré 2nB
    Examen Redacció

    Jo penso sobre l’educació que tenim aquí Espanya que esta mal formulada i ara encara més per culpa de les retallades.
    Per començar voldria dir que s’hauria de fer jornada intensiva a primària ja que després tens tota la tarda lliure, en canvi si vas a l’escola per la tarda no tens temps a fer deures i vas més estressat.
    A continuació jo crec que fer jornada completa és una gran pèrdua, per exemple el meu germà que va a primària fa jornada completa i va a l’escola pel matí de nou a dos quarts d’ una i torna a la tarda de tres a dos quarts de cinc, jo em pregunto: De que li serveix aquesta hora i mitja? Per perdre la tarda? O aprendrà molt amb una hora i mitja?
    Finalment jo formularia una pregunta: No diuen els polítics que els nens són el futur ? Doncs que deixin de retallar l’educació que només ens faran anar pitjor. Jo proposaria que retallessin el seu propi sou.
    Per acabar diria que si segueixen retallant l’educació al final ens quedarem sense res com les escoles del tercer món.

    ResponElimina
  50. Jo estic a favor de l’educació, ja que permet una educació gratuïta i per a tots.
    Una de les coses bones és que t’obliguen a tenir un ensenyament fins als 16 anys, cosa que veig molt bé, perquè la gent pot triar si vol seguir estudiant o no, però per altra banda ja ha tingut uns coneixements de les assignatures obligatòries i sobretot que no tinguin un anglès tan pèssim com el de Ana Botella.
    A més a més, la forma d’estudiar ha canviat ara amb la tecnologia. Té parts positives ja que tens més recursos, però alguns poden fer-ne un mal us. En la secundària, els horaris són diferents a la primària, cosa positiva perquè les classes per la tarda es fan mes pesades.
    Per exemple; el meu cosí ara fa 6é de primària i a les tardes els seus amics i ell estan més nerviosos i no presten atenció a classe.
    Finalment aquesta és la meva opinió, ningú em farà canviar d’opinió, perquè tots tenim dret a una educació, no?

    Marina Jiménez 2B

    ResponElimina
  51. Correcció Examen de Redacció
    Per començar jo estic en contra de l’educació obligatòria a Espanya, perquè no pot ser que siguem l’últim país en el rànquing d’exàmens de comprensió lectora i els penúltims en matemàtiques.

    A més a més jo crec que la secundària no hauria de ser obligatòria perquè l’estat no es gasi milers d’euros en l’educació de persones que no seran ningú , a algú li sembla bé que el país es gasti milers d’euros? Milers d’euros! Això no pot ser!

    Per altra banda hi ha altres sistemes més eficients com per exemple el japonès, que en comptes de fer 4 anys d’ESO i 2 anys de Batxillerat fan 3 anys d’ESO i 3 anys de batxillerat, trobo que es molt més útil poder estudiar el que vols ser de gran.

    Finalment volia deixar clar que jo estic en contra del funcionament d’educació a Espanya perquè voldria fer servir el sistema japonès.
    Lucas Sanchez

    ResponElimina
  52. Crec que l’educació en el segle XXI es bastant dolenta i cada vegada va a pitjor .
    Una de les coses que mes odio es que pugin la mitja per aconseguir una beca, perquè segur que molts del polítics que estan asseguts en el congres dels diputats o són enganxats o han necessitat una beca. El que se’l-is hauria de preguntar als del congres es perquè retallen tant en sanitat i educació i no en els sous vitalicis que tenen tots. O és que a cas ells no els feia il•lusió anar a l’escola?
    Tot això és culpa del ministre Wert, que en retallar tant que, per exemple hi ha classes de 40 nens, cosa que les classes no estan en les seves condicions. Ahir vaig anar a casa d’una amiga Holandesa i deia que hi havien 7 classes de 13 nens cadascuna i unes aules grans que feien goig. Crec que el ministre Wert està fent això amb l’educació perquè quan ell anava a l’escola no tenia ningun privilegi.
    El que trobo realment vergonyós és la extracció de la sisena hora i que no arribi un substitut als 10 dies, sembla que estiguem en el segle XVIII, el que està molt clar és que tenim una vergonya de ministres , educació publica i congres.
    El que jo vull és que millori l’educació pública i la qualitat dels ministres.

    Carla Valverde Rodríguez
    2nB

    ResponElimina
  53. L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA I LA SECUNDÀRIA EN L’ACTUALITAT
    Jo crec que l’educació primària i secundària no és tant important perquè no fa falta estudia per tindre feina.
    Jo crec que tampoc te que se obligatòria perquè si no vols estudiar no tenen perquè obligar-te si no vols no u fas i punt perquè es la decisió de un mateix.
    Jo lo que no entenc es que tota la gent diu el mateix “estudia que bo” i jo els contesto tu as estudiat no i de que et serveix per estar en el paro i sense feina.
    Per exemple el me pare i la meva mare ells en estudiat i no lis a servit per res perquè els dos estan en paro i sense i em diuen ami que estudi.
    Conclusió jo crec que no es tan important estudiar i no tenen perquè obligar-te.

    ResponElimina
  54. Ara us faré un text argumentatiu sobre el tema de l’educació a la primària i a la secundaria en l’actualitat.

    Jo estic d’acord amb l’educació obligatòria del meu país, perquè aquí a espanya es molt necessària. Encara que hi ha molts nens que es salten les classes i a les poques classes que hi van nomes fan que molestar els demes i no els deixen concentrar. Per exemple, jo vinc a l’institut per obligació però perquè també vull a prendre, però algunes vegades no tinc ganes d’anar al institut per alguna raó i s’hem fa molt passat el dia.

    En conclusió, jo estic d’acord que l’educació sigui obligatòria, perquè tenim molta sort que en altres països no tenen.

    ResponElimina
  55. Ús explicaré la meva opinió sobre la educació a primària i a secundària
    A mi no m’agrada aquí la educació perquè cada vegada més el govern va retallant de l’educació i la salut i són les coses més importants. Perquè si retallen de l’educació aprenem menys i si aprenem menys ens costarà mes encontrar un treball de cambrera però si una finlandesa també vol el treball i te mes estudis que jo el treball s’ho donaran a ella i a mi no.
    A les noticies diuen que el millor país on saben mes de matemàtiques es Finlàndia i el pitjor es espanya això es una mostra de que la educació en aquest país va malament
    Que mes probes volem? tenim que millorar l’educació!!

    Paula Rey

    ResponElimina
  56. Daniel Menjibar
    17-3-2014
    Català
    Redacció de l’educació

    Jo crec que l’educació a la Roca és una mica dolenta, perquè hi ha gent que pega i falta al respecte.
    Jo penso que a la gent es tenen que treta amb respecte i educació perquè si no li anirà molt mala la vida quotidiana.
    A vegades el alumnes li falten el respecte al professor exploti i no en deixi passar ninguna i posi comunicats als que li falten al respecte.
    Un noi que viu a la Roca falta el respecte i penso que no tenia que fer aquestes coses.
    Va un institut, com que a alhora del pati viola a chicas.
    Jo penso que a la gent no és tenen que pegar ni faltar-li el respecte, és tenen que respectar.

    ResponElimina
  57. Estic d´acord amb l´educació actual perquè ara és obligatòria no com abans . Això fa que tots aprenen

    Tots volem tenir un bon futur com un treball i no ser un desgraciat que estigui demanant menjar amb faria cosa

    Ara els que anem a l´escola tenim d´aprofitar aquesta oportunitat que ens donen . Molt important

    Es molt important l´educació per tenir treball, el llenguatge i l´escrit. Per exemple jo conec un home que no sap llegir ni escriure.
    Com he dit al principi estic d´acord amb l´educació actual

    ResponElimina
  58. jo penso que l’educació a l’escola o institut no es molt bona per com es comporten a classe i en certs motius que miro a les classes.

    A les classes hi ha alguns nens que passen dels professors i contesten als professors, alguns professors li tenen por als nens i si estan dormin no volem despertar-li per si es enfada o quan estan passejant per classe continua la classe com si ningú estes.
    El professor li tenen por als nens per alguns motius però la majoria de vagades es per que li amenacen amb cremar-li el cotxe o fer li altres coses al cotxe.
    Jo conec a molts nens que amenacen amb cremar-li el cotxe o amb robar-li la cartera o pinxar-li les rodes del cotxe o moto l’ amenacen amb moltes coses al professor.
    La conclusió és que no m’agrada que facin això a classe per que el professor es deu sentir incòmode amb els nens.

    ResponElimina
  59. Jo no estic a favor de l’educació actual perquè crec que l’educació ens a la de donar els nostres pares.
    Jo crec que l’educació és important per al nostre futur però a les escoles o/i l’institut n’hi ha molta educació, perquè els alumnes no s’ho prenen en serio i els professors (no tots), a vagades falten el respecte indirectament.
    Jo he viscut un cas amb una professora que ens insultava una mica massa i quan li vam dir que a alguns no els agradava el que deia ens va dir que anéssim a queixar-nos a la tutora, cap d’estudis o/i director.
    També crec que l’horari no esta ven distribuït perquè ens em de llava molt d’hora i encara anem mix adormit a classe. També plaguem molt tard (14:30).
    Par exemple jo per les tardes faig esport i no em dona temps de dinar, ni de preparar-me la bossa i ni de fer els deures de la escola.
    En conclusió jo segueixo pensant que haurien de canviar l’horari i que haurien d’anar amb conta amb els professors que son mal educats (que no són tots).

    Nerea Sànchez Martín
    2nd

    ResponElimina
  60. L'EDUCACIÓ OBLIGATORIA
    Jo penso que l’ensenyament obligatori no funciona bé, no tant per temes educatius sinó pel tema econòmic.
    Per començar, el poc suport econòmic que rep l’educació és indignant. Això obliga a moltes escoles a prendre mesures desesperades ja sigui posar classes molt nombroses o rebaixar molt el pressupost per material.
    El fet que algunes classes siguin molt nombroses és un problema ja que per exemple, a la meva mateixa classe hi ha molta gent que queda sense participar. O gent que li costa més no rep l’ajuda necessària.
    Per una altre banda crec que no es dona suficient motivació als alumnes que més els costa o els que menys s’interessen, això podria ser degut a les classes nombroses, però en aquest cas crec que es podria evitar. No creieu?
    Per acabar diré que per treure aquest gust amarg que em deixa l’educació actual s’hauria de destinar molts més diners per millorar-la.

    ResponElimina
  61. Faré un text argumentatiu sobre l’educació a la primària i a la secundaria en l’actualitat. Crec que hauria de ser obligatori però no d’aquesta manera.
    Per començar diré que la diferència d’anar de primària a secundària es nota molt, abans només es canviava de recinte, però ara es canvia de recinte, d’horari escolar i es comencen a fer servir ordinadors portàtils. T’agradaria canviar tot com ho feies en menys d’un any?
    A més els ordinadors ens distreuen una mica de les classes perquè hi ha algunes persones que fan el que no toca i és inevitable mirar a les seves pantalles. T’agradaria no poder estar atent a classe perquè hi ha persones que fa el que no toca amb l’ordinador?
    Parlant de distraccions a classe podria citar a la meva tieta Núria que quan era petita no estudiava gaire ni estava gaire atenta i va haver de treure’s el títol fa uns quants anys.
    En conclusió vull dir que l’educació primària i secundaria actual no està tan malament perì que la podrien millorar encara més.

    ResponElimina
  62. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  63. Text argumentatiu

    Per començar, estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual perquè s’aprenen coses que si no les poguessis aprendre perquè l’educació no fos obligatòria, segurament mai les aprendries.

    A continuació, crec que l’educació encara que sigui obligatòria arribes sempre en un punt que et canses, per exemple a primària no es para de fer treballs, deures i la feina d’estiu; quan l’estiu és per descansar. En canvi, a la secundària fas la feina d’estiu si suspens assignatures. En definitiva, que la gent arriba a un punt que no suporta anar a l’escola o a l’institut.
    D’altra banda, hi ha certes coses que estan ben fetes, que l’educació sigui obligatòria, però crec que passes una part de la teva vida amb l’educació i, que, a una persona se li fa més llarg que un dia sense pa. Això també és un dels pels que la gent no suporta anar a l’institut o a l’escola.
    També, jo, que porto des de que era petit a primària i ara a secundària, doncs estic cansat de que si deures, que si exàmens, que si treballs en grup, que si papers firmats, que si “faràs tard a l’escola o institut”, que si queda encara queda una hora més... En fi, no tot a la vida sempre estarà a favor teu!

    Finalment, crec que l’educació no m’agrada pels motius explicats anteriorment.

    Xavier Gesa
    2nA

    ResponElimina
  64. L’educació a la primària i a la secundària en l’actualitat - Gerard Sabatés 2A

    Per començar vull dir que jo estic a favor de l’educació a la primària i a la secundaria en l’actualitat.

    Conec un amics de Finlàndia on el seu mètode sembla genial, fan horari reduït com nosaltres, cada nen sap tocar un instrument, més el de l’escola obligatori i fan classes intenses d’una hora. També dir que l’educació d’aquí em sembla correcta per la lectura obligatòria, ja que si no molta gent no llegiria res, com per exemple molta gent del nostre curs.
    A continuació m’agradaria dir que l’educació que hi ha actualment comparada amb la de fa vint anys ha canviat molt. Per una banda m’agrada molt acabar al migdia i ja no tornar fins a l’endemà, però per altra banda penso que les classes haurien de ser més intenses i per això podríem fer-ho així: dues hores (de 8 a 10), un pati de vint minuts, dues hores més de classe, un pati de quinze minuts i dues hores de classe. També afegir que de primària a secundària hi ha un bon salt d’adaptació a la manera de treballar, i això es podria canviar.

    Finalment espero que la meva idea es posi a prova i que l’educació segueixi així, encara que canviant petites coses.


    ResponElimina
  65. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  66. Correcció examen de redacció
    Durant molts anys, pares, mares, fills, filles, germans..., han estat parlant entre ells sobre l’educació a la primària i a la secundària.

    Primerament, voldria dir que la diferència entre la primària i la secundària, és mínima, però és important. Aquesta diferència, és el nivell d’exigència.
    A la secundària, ens fan fer més coses en menys temps que tinguin un grau de dificultat en relació amb el que podem donar de nosaltres mateixos. Per exemple, la nostra professora de català ens diu que qui acabi primer, s’emporta un positiu. Això fa que nosaltres donem el màxim i jo estic a favor d’aquests mètodes.

    En segon lloc, les instal•lacions i les festivitats ja no són les mateixes que a la primària. El centre no és decorat per totes les festivitats, però sí per algunes. Per exemple, el nadal i Sant Jordi es celebra, però carnestoltes no, i això s’hauria de canviar perquè... a qui no li agrada anar disfressat d’una cosa que no és?

    Finalment, voldria dir-vos que no penseu que 1r, 2n,3r, 4t d’ESO és com si s’acabés el món, com si sigues impossible. Amb una mica d’esforç i dedicació, tot s’aconsegueix.

    ResponElimina
  67. Per començar, diré que jo no estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual, ja que crec que l’educació és una cosa fonamental a la vida.
    En primer lloc, i com he dit abans, crec que l’educació que tenim en l’actualitat és fonamental per a tothom, i que tot i això hi ha nens d’altres països que no la tenen. Per exemple, l’altre dia vaig veure un documental sobre aquest tema, i explicaven que la majoria de nens del Marroc no tenien dret a l’educació secundària. Trobes just que un nen normal i corrent no pugui tenir el dret a tenir una educació de secundària perquè en el seu país ho tenen prohibit?
    D’altra banda, també crec que en altres països del món tenen més recursos per a l’educació i en canvi hi ha llocs on per molt que tu vulguis estudiar, entrar en una universitat val molts diners i hi ha gent que no s’ho por permetre. Llavors, un nen que té el mateix nivell com un altre nen, no pot entrar a la universitat per això que he dit, i no ho veig gens just.
    Per finalitzar, segueixo pensant que tant l’educació primària com l’educació secundària són coses fonamentals a la vida i que per molt que siguis d’un altre país o el que sigui, has de tenir el dret de tindre una bona educació i dret a estudiar el que a tu t’agrada, igual que qualsevol persona del món.


    Ainoa Herrera Sanabria
    2nA

    ResponElimina
  68. Eric Perales Vilà
    2nA
    Jo estic a favor de l’educació obligatòria i crec que tothom també tindria que estar-hi.
    Per començar voldria dir que hi ha molta gent estrangera, que voldria tindre una educació tan bona com la nostra, per exemple alguns nens/es d’Àfrica, que matarien per aprendre coses noves.
    Per un altre banda hi ha nens que ès queixen d’anar al col•legi, però en realitat no tenen idea de lo que tenen ,perquè hi ha moltíssima gent que els agradaria estar en la seva pell.
    Hi ha nens/es que diuen que no els importa treure bones notes, però lo que ells no saben, ès que si de jove ets bon estudiant, de gran, pots arribar a ser el que vulguis.

    Per finalitzar vull dir que la gent que té una bona educació, que ho aprofiti.



    ResponElimina
  69. Per començar, vull dir que estic a favor de l’educació a la primària i a la secundària actualment ja que crec que els nens han de tindre una bona base.
    A continuació parlaré de l’educació a la primària. Crec que és bo que els nens des de ben petits comencin a aprendre coses. Penso que l’horari que fan crec que són moltes i moltes hores per a un nen de 5 anys. Per exemple, el meu cosí de 6 anys es queixa molt per l’horari ja que 8 hores són moltes.
    Ara parlaré de la secundària. Crec que l’horari és bo ja que a partir de certa edat ja un s’ha d’anar fent una idea de com serà quan vagi a treballar, perquè un nen que ja hagi acabat la secundària i troba feina, que farà quan li diguin d’anar a treballar a les 6 del matí?
    Per acabar vull dir que crec que l’educació a la primària i a la secundària actualment no s’hauria de retallar ja que els nens són la generació del futur.

    ResponElimina
  70. Estic a favor de l’educació obligatòria perquè és una cosa essencial a la vida per no ser uns incultes i per tenir futur i el treball que decideixis (sempre que estudiïs i treguis bones notes).

    Per començar us diré que l’educació obligatòria és essencial ja que si estudies, però dedicant-hi en cor i anima a l’estudi, pots arribar a treure bona nota i així poder estudiar la branca que t’agradi (química, història, biologia...), fet que et farà tenir més opcions per treballar.

    A continuació us diré que l’educació és tant important que no només te la demanen per treballar, sinó que també te la demanen per altres coses. Per exemple, jo, com molts altres, faig futbol i quan s’acaba el trimestre, li hem d’entregar les notes a l’entrenador perquè depèn de les notes que treguis et pot deixar algun partit sense jugar, i et diuen: “primer són els deures i després el futbol”.

    Tot seguit afegiré un tret per refermar que l’educació és essencial i que s’hauria de fer a tots els països. Jo us diré que si no fos per l’educació, no sabríem tot el que sabem actualment. O a cas tu penses el contrari?

    Per concloure, jo diré que l’educació és essencial per poder treballar i conviure en un món menys salvatge i segueixo pensant que és una cosa imprescindible per la vida.

    Arnau Garcia
    2n A

    ResponElimina
  71. Examen Català

    Per començar diré que estic d’acord amb l’educació obligatòria i el seu funcionament
    .
    En primer lloc l’educació obligatòria no pot faltar perqué hi hauria gent que no aniria a l’escola i per tant,no aprendria els coneixements bàsics per a la vida diària.
    Un altre fet que s’hauria de destacar seria la falta de recursos per viure en el món.A tú t’agradaria que el teu fill no sabés res a part del que tu li ensenyes?
    Tot i que els no nens tenen els coneixements implantats a l’escola,li poden ensenyar els pares, però ells mai tindràn els coneixements d’un profesor/a.

    Per concloure afirmo la meva opinió de que l’educació obligatòria ens beneficia a tots.

    Marc Jiménez Guirao
    2nA

    ResponElimina
  72. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  73. Prova redacció: Text Argumentatiu
    L'educació a la primària

    Jo no estic d'acord amb moltes de les coses de l'educació primària en l'actualitat i crec que el sistema milloraria si es canviessin, com a mínim, aquests dos aspectes:
    Primer de tot vull deixar clar que no m'agrada gens l'educació amb llibres de paper, ja que fan que els nens portin massa pes a l'esquena. Encara que tot és més ordenat amb llibres de paper, no crec que això sigui una raó perquè els nois en plena època de creixement portin la motxilla plena de pedres.
    Un punt més a afegir és que els nens cada cop hagin d'estudiar més coses i més complicades. Això m'ho fa pensar el fet que el meu germà, que ara fa 6è, estigui estudiant el mateix que nosaltres a 2nESO i que jo no estudiava a la seva edat, com els percentatges, entre altres. Pot ser que això sigui per totes les noves tecnologies, que poden fer pensar que els nens són com màquines.
    Finalment, m'agradaria afegir que aquests dos punts en l'educació primària no són difícils de millorar i farien que els nens cresquessin millor.

    ResponElimina
  74. L’EDUCACIÓ OBLIGATÒRIA-Clàudia Maestro 2n A
    Estic d’acord amb l’educació obligatòria, ja que crec que tothom necessita tenir uns estudis per tenir un bon treball.
    En primer lloc diré que quan som petits, no pensem que hem d’estudiar per ser la persona que volem ser, però si no estudiem(encara que sigui fins l’ESO) podrem treballar del que sempre hem desitjat?
    A continuació, parlaré sobra la importància d’aquesta educació, crec que tothom ha fet primària, així que em centraré en la secundària. Si no fem secundària, no aprendrem tot el que hem de saber a la vida.
    Per exemple, conec una noia que gràcies a la seva carrera, ara és advocada(era el seu somni ser-ho), si no hagués tingut aquests estudis, no hagués arribat a ser el que és ara.
    Per concloure aquesta redacció, m’agradaria que penséssiu: I si no hagués estudiat?. Per tant seguiré defenent la meva opinió, ja que penso que estudiar és tan important com menjar i beure.

    ResponElimina
  75. Estic d’acord amb el funcionament de l’educació obligatòria actual.
    Jo hi estic a favor, perquè crec que encara que hi ha gent que creu que els nens i nenes podrien escollir, el fet de poder anar a l’escola és un regal per a molts nens i nenes. Com va dir la Malala, “un nen, un professor, una llibreta i un bolígraf poden canviar el món”.
    Per exemple, hi ha moltes nenes de països com Pakistan, que tenen prohibit anar a l’escola. Tot i així hi continuen anant, perquè per elles el fet d’anar a una escola és com un premi.
    A més a més, el fet d’anar a l’escola o no, posa en risc el nostre futur, ja que per poder viure necessitem diners, per tenir diners una feina i una empresa vol gent amb bons estudis.
    En conclusió, jo continuo pensant que l’educació obligatòria actual és necessària.

    Sandra Méliz
    2nA

    ResponElimina
  76. Avui parlaré de l’educació a la secundaria basant-me en el tema de l’horari.
    Per començar diré que jo estic a favor que l’horari sigui només pel matí perquè així tenim més temps per fer els deures.
    Per exemple jo tinc una amiga que al seu institut fan també horari de tarda i si li posen molts deures no té temps d’acabar-los tots.
    També diré que si tens alguna activitat extraescolar i fas horari de tarda no tens temps de fer els deures i sobretot quan tens un examen i has d’estudiar t’ho has de saltar, en canvi si només fem pel matí tens molt més temps per estudiar.
    Imagina’t poder tenir temps per tot?
    A més a més quan tens tants deures t’estresses molt, però que molt, moltíssim. I pensa que algun dia has de tenir temps per relaxar-te una mica.
    En conclusió diré que segueixo pensant el mateix perquè crec que seria molt millor per tots.


    Aroa Cobo
    2nA

    ResponElimina
  77. Jo crec que el funcionament de l’educació obligatòria actual és bona perquè és fàcil d’acostumar-s’hi i una bona manera d’aprendre.

    Penso que esta bé, perquè depèn de quines assignatures que es fan t’ho pots passar molt bé o avorrir-te com una ostra, el millor es que quan el professor ho explica de forma graciosa, llavors se’t queda més al cap i hi poses més interès.
    Els horaris són més curts que anys passats, llavors dona més temps a fer qualsevol cosa. Per exemple, al meu germà li agrada, més que havans, anar a l’escola perquè es fan 3 hores de classe, 30 minuts de pati i 3 hores més de classes. ¿T’agradaria fer més hores de classes per així tenir més coses al cap?

    Per acabar, vull dir que quan acaben les classes sembla que el temps passi mes ràpid.

    Xavi Rodríguez Herrera
    2n B

    ResponElimina
  78. PROVA DE REDACCIÓ

    Per començar, estic d’acord amb l’horari se secundària que hi ha en aquest institut, ja que és molt millor perquè les tardes les tenim lliures per fer deures i extraescolars.

    En el meu cas, crec que és millor l’horari que fem ara de 8:00 a 14:30, perquè a les tardes normalment tinc música i amb aquest horari puc tenir temps de fer deures, estudiar i anar a música tranquil•lament.
    A més a més, la majoria dels treballs d’avui en dia s’ha de llevar aviat per anar a treballar, així que, si ja de petits ens llevem d’hora serà més fàcil acostumar-nos a matinar. Com va dir José Cámara: “Alguien tiene que encender el sol”.
    Com ja he dit, trobo que és millor aquest horari, tot i que, a vegades, el fet que no mengem durant 3 hores seguides és una mica pesat perquè moltes vegades(i no sóc l’única) em fa molt mal de panxa i és perquè a vegades passem massa temps sense menjar.

    Tot i això, per acabar, encara crec que és millor l’horari que fem ara ja que podem tenir més temps per nosaltres i sempre va bé descansar una mica del món.

    ResponElimina
  79. A Espanya estem en un sistema educatiu on fem 6 cursos a primària i 4 a secundària.JO estic a favor d’aquest sistema educatiu.
    A mi, personalment m’ha anat molt bé aquest sistema educatiu perquè m’han anat posen més deures a mesura que anava creixent i que tenia l’edat adequada per la quantitat de feina.
    Jo crec que està bé que a secundària es faci classes al matí perquè com que tenim més deures és millor tindre tota la tarda lliure. A part també pots fer activitats extraescolars i poder dormir com un tronc tota la nit pel fet de poder anar-se a dormir més d’hora.
    Tot i que el canvi de primària a secundària costa una mica, és millor canviar d’escola i barrejar les classes per poder conèixer gent nova i fer noves amistats.
    Per acabar volia remarcar que estem en un sistema educatiu ben fet i que hem d’intentar, tots junts, que no canvi.
    Oriol Gonzalez

    ResponElimina
  80. A continuació, presentaré el meu discurs sobre l'educació a la primària i a la secundària en l'actualitat.

    Jo penso que l'educació primària i secundària obligatòria va molt bé perquè podem tindre uns estudis per poder treballar quan siguem grans.
    Que és dolent estudiar?
    La meva opinió és que som uns afortunats, tenint estudis públics gratuïts, a més, demés hi ha nens a l'Àfrica que volen estudiar i no poden perquè no tenen diners.
    Per exemple, una amiga de la meva mare, va adoptar un nen de l'Àfrica i el nen quan va vindre no sabia ni llegir, ni escriure perquè mai havia anat a l'escola.

    Finalment, espero que sapigueu valorar el que és tindre l'oportunitat d'anar a l'escola.


    Joan Martín
    2n B

    ResponElimina
  81. Les emocions d’un nen

    Després de llargs dies a casa nerviós i sense què fer, va arribar el dia que jo desitjava, el primer dia de col•legi!
    Vaig arribar a les nou en punt del matí feliç com una perdiu. Seguidament vaig entrar, la Núria, la meva mestra, em va presentar davant de tota la classe. Era una sala petita, de color verd, amb una pissarra i un armari gegant de color blau.
    Al cap d’una estona d’haver començat, la Núria va dir que féssim una redacció sobre l’estiu. Finalment quan la vaig acabar vaig aixecar-me per entregar-la a la professora però vaig veure que un company també anava a entregar-li, però jo volia ser el primer, així que em vaig transformar en tigre i vaig anar tot decidit cap a la fila.
    Va ser un dia genial i ple d’emocions, però, quin dia no és genial per a un nen de cinc anys?

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.